DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
F1

Villeneuve: Ezért nincs előzés az F1-ben

Másfél éve panaszkodnak a pilóták, hogy a túl bonyolult aerodinamika miatt nem lehet előzni a Formula-1-ben. Az 1997-es világbajnok azonban teljesen más okból érzi az előzés hiányát.

Amióta tavaly bevezették az új aerodinamikai szabályokat a száguldó cirkuszban, a versenyautók látványosan szépek és nagyon gyorsak lettek. Káros mellékhatásként azonban gyakorlatilag minden versenyző az első köröktől kezdve arra panaszkodott, hogy az eddigieknél is nehezebb szorosan követni az előttük haladót, így pedig jóval kevesebb előzést láthatunk majd.

Jóslatuk be is jött, a tavalyi évben drasztikusan csökkent a helycserék száma a Formula-1-es versenyeken és ezért mindenki az aerodinamikát okolja. Már próbálnak is tenni valamit ellene, 2019-től ismét változnának a karosszéria bizonyos elemei, az első vezetőszárnyakat például jelentősen egyszerűsítenék. Ez nagy valószínűséggel így is lesz.

Senki nem tudott igazán előzni még Montrealban sem


Ugyanakkor Jacques Villeneuve egyáltalán nem a vezetőszárnyakat és a turbulenciát tette felelőssé a Kanadai Nagydíj unalma miatt. Szerinte a Pirelli abroncsai a legfőbb okai, hogy a versenyzők nem mernek tartósan szorosan maradni, mivel túl hamar kiesnek az ideális működési tartományból, ezért marad a vonatozás. Tegnap Max Verstappennek szólt be kőkeményen a huszonegy évvel ezelőtti bajnok, ma pedig az olasz gumiszállítót kritizálta.

„Kanadában a verseny után egyetlen pilóta sem volt kimerült, mert a hetven körös versenyen mindössze nagyjából 80%-ot adtak ki magukból. A gumik túlságosan is felforrósodnak, emiatt mindenki inkább hátralép egyet és nem támad. Ezért már nincs is tovább verseny” – nyilatkozta Jacques Villeneuve a Sky Italia csatornának.

„Nem mondhatjuk ki olyan egyértelműen, hogy a fő probléma az aerodinamikával van, legalábbis ezen a pályán biztosan nem. Kimi (Raikkönen) nem csinált semmit, Lewis (Hamilton) nem csinált semmit és Ricciardo is alig-alig mutatott valamit. Amikor néhány körön keresztül keményen nyomják, utána azonnal vissza is vesznek, túlságosan keveset bírnak az abroncsok” – tette hozzá Villeneuve.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: