Az energiaitalos istálló remekül össze tudja hasonlítani a Renault és a Honda teljesítményét, ugyanis Max Verstappen és Daniel Ricciardo a francia, míg a fiókcsapat két pilótája pedig a japán erőforrást használja. A Red Bull és a Renault kontraktusa az idény végén lejár, a csapat pedig mérlegeli, 2019-től melyik gyártóval szerződjön. Az új, fejlesztett egység állítólag nem hoz túl sokat, de Max Verstappen mégis remekül teljesített Kanadában a pénteki napon.
Bőven vannak érvek és ellenérvek a maradás és a váltás mellett is. A Honda egyelőre kockázatosabb választásnak tűnik, mivel a McLarennél töltött három esztendő alatt rengeteg megbízhatósági probléma lépett fel a japán egységnél és lóerőben is gyengébb, mint riválisai. Ugyanakkor láthatóan fejlődő pályára állt, Sakurában egyre jobb munkát végeznek.
A Renault jelenleg erősebbnek tűnik (bár a megbízhatósággal itt is akadnak gondok) és az idei évben már két futamgyőzelemhez is hozzásegítette Daniel Ricciardót, így semmiképpen nem becsülhetjük le. De az is látható, hogy 2014 óta a franciák képtelenek ledolgozni komoly hátrányukat a Mercedesszel és a Ferrarival szemben, ráadásul meghibásodások is aránylag gyakran tapasztalhatók. Ami a Honda mellett szólna, hogy a Red Bull gyári istállóvá válhatna, míg a jelenlegi státusza „csak partnercsapat”.
A Renault ügyvezető igazgatója is érzi a dilemmát. „Értem, hogy mik a fő indokok. A technikai és üzleti szempontokat is figyelembe veszik. Nyilvánvaló, hogy nagy különbség, hogy valaki a Renault partnereként vásárolja a motorokat, vagy a Honda gyári istállójává válik” – nyilatkozta Cyril Abiteboul.
„Ez valóban nagy különbség, meg is értem. De őszinte meggyőződésem, hogy velünk esélyük van újra világbajnoki címet nyerni. A Hondáról ugyanezt nem mondhatom el. A mostani és a már úton levő fejlesztésekkel a jelenlegi nagyszerű autójuk valószínűleg a legjobb lesz. Nagy esélyük lehetne világbajnokságot nyerni a következő két éven belül.”
„Komplex döntés. Van egy érzelmi oldala is, tizenkét éve dolgozunk együtt Christian Hornerrel és Helmut Markóval, eddig minden nehézséget megoldottunk. Tudjuk, milyen területeken kell még dolgoznunk, de azt is láthatjuk, hogy a Renault-motor képes futamokat nyerni, mi is folyamatosan fejlődünk” – tette hozzá Abiteboul.