Szerdán késő este derült ki, hogy a Mercedes Montrealban még nem tudja élesben kipróbálni frissített egységét, mivel az utolsó tesztelésen megbízhatósági problémák léptek fel, így inkább elhalasztják a Francia Nagydíjig mindhárom istállónál ennek bevetését.
A Red Bull számára kulcsfontosságúak lesznek a következő napok, mert egy sok lóerőt igénylő pályán hasonlíthatja össze a frissített Renault-, valamint a szintén fejlesztett Honda-erőforrást, fiókcsapatán, a Toro Rossón keresztül.
Az elmúlt napokban azonban az a hír járta, hogy nem biztos, hogy a Red Bull is megkaphatja az erősebb francia egységet, ugyanis egy meg nem nevezett forrásra hivatkozva a Sky Sports úgy tudja, a fejlesztett Renault-motor nem illeszkedik a Red Bullba. A Renault saját bevallása szerint kicsi, de nagyon fontos frissítést kapott a motor.
Cyril Abiteboul, a Renault ügyvezető igazgatója szerint készen van a hat motor, de a Red Bull esetében meg kell gondolni annak használatát. Ha valóban illeszkedési hiba miatt kellene halasztani a bikáknak az új motor beszerelését, az megint egy fokkal a Honda irányába tolná a Red Bullt.
Akár megkapják, akár nem, Adrian Newey főtervező úgy véli, csak jelentéktelen javulást ért el a francia gyártó. A számítások szerint az új motor mindössze egy tizedmásodperces fejlődést jelent majd, ami a jelenleg a Ferrari és a Mercedes mögött számított öt-hat tizedmásodperc ötöd részét jelenti, tehát nem valami sokat. Az egy tized nem sokat jelentene a gyári istállónak és a McLarennek sem.
Ha azonban egy ütős, időmérős beállítás lenne lehetséges a Renault-motoroknál is, akkor a Red Bull máris harcolhatna a pole-pozíciókért, mivel karosszéria tekintetében az eddigiek alapján ők tűnnek a legjobbnak.