Az előzetes híresztelések ellenére végül mind a három érintett gárda összesen hat versenygépe (a gyári istálló, a Red Bull és a McLaren pilótái) megkapták a Renault legújabb fejlesztésű, erősebb motorját Kanadában. Úgy tűnik, történt előrelépés a franciáknál, elég csak Max Verstappen délelőtti és délutáni leggyorsabb idejére gondolni.
A McLaren jelentős javulással még nem jelentkezett, de a versenyigazgató elmondása szerint pénteken még nem is volt céljuk mindent maximálisan kiadni magukból. „Bár Stoffel (Vandoorne) kicsit odacsapta a második szabadedzésen, emiatt kevesebb adatot gyűjthettünk, elégedettek lehettünk az első nap munkájával” – kezdte elemzését Eric Boullier.
„Több különböző beállítást teszteltünk a két autón, időnként új alkatrészeket is kipróbáltunk. Délután többnyire nagyobb üzemanyagszinttel köröztünk. A mérnököknek általában meggyűlik a bajuk a kanadai pályán, hogy megtalálják a megfelelő egyensúlyt, hogy a hosszú egyenesekben és a kanyarokban is jól viselkedjen az autó.”
„Rengeteg információt gyűjtöttünk az MCL33 frissítéseiről és a fejlesztett erőforrást is igyekeztünk analizálni. Úgy véljük, az időmérő edzésen jól tudjuk majd használni. Szerencsére nem komoly Stoffel autójának sérülése, semmiben nem fogja befolyásolni a szombati programunkat.”
„Bár azt is jól tudjuk, hogy ebben a rendkívül szoros középmezőnyben még akkor is nehéz a legjobbat kihozni, ha tökéletes napot zártunk volna. Keményen fogjuk nyomni, ahogy mindig is, hogy a maximumot hozzuk ki autóinkból” – tekintett előre Boullier.