A Renault amikor 2016-ban visszatért gyári csapatként az F1-be, még nem várt túl sokat magától, az a szezon még csak arról szólt, hogy visszarázódjon mindenki a száguldó cirkusz világába. 2017-nek ennél már ambiciózusabb célokkal vágtak neki Enstone-ban és szerettek volna minél többet fejlődni - ez végül sikerült is, hiszen míg az ausztrál szezonnyitón majdnem három másodpercre voltak a pole-pozíciótól, addig Abu-dzabiban ez már alig néhány ezreddel volt több két másodpercnél.
A franciák egyelőre továbbra is jó úton haladnak, hiszen az idei spanyol kvalifikáción a lemaradásuk már csak 1,617 ezred volt. Az illetékesek szerint szép és jó ez a fokozatos fejlődés, de még messze vannak a végcéltól, amivel kapcsolatban a csapatfőnöknek konkrét elképzelései vannak. Még ha adott esetben túloz is egy kicsit...
„Tavaly év elején két másodpercre voltunk a topcsapatoktól, ez a szezon végére egyre csökkent. Jelentősen csökkenteni tudtunk a lemaradásunkon, ami azt jelenti, hogy gyorsabban tudtunk fejleszteni, mint ők. Idén többé-kevésbé hasonlóan kezdtünk, most nagyságrendileg egy másodpercre vagyunk tőlük. A cél egyértelmű: ezt a hátrányt le kell csökkenteni fél másodpercre. Ha ezt sikerülne elérni, 2020-ban már harcolhatnánk velük.”
Az istálló hosszú távra tervez Carlos Sainzcal, akinek a részéről szintén megvan a bizalom. „A Renault egy olyan csapat, amely soha nem áll le a fejlesztésekkel, mindig kísérletezik és igyekszik újdonságokat hozni minden egyes versenyre. Hihetlen a fejlesztések tempója Enstone-ban, és ennek előbb vagy utóbb meglesz az eredménye. Időben ezek még nem látszanak, eredményekben viszont már annál inkább. Már most mi vagyunk a negyedik legjobb csapat, ami óriási előrelépés a két évvel ezelőtti helyzethez képest.”
A fejlesztések mindenesetre tényleg szállingóznak, Kanadába például jön a továbbfejlesztett erőforrás, igaz, az még kérdés, hogy ezt, illetve ezeket ki vagy kik kapják meg.