Elkészült a Renault a legújabb motorfejlesztésével. A francia gyártó már Kanadában kész bevetni a friss erőforrást, ám a csapat igazgatója, Cyril Abiteboul szerint nem lenne jó, ha mindenki rögtön beépítené az új motorokat. Noha Kanadában nagyon is számít a teljesítmény, van néhány versenyző, aki már több motoralkatrészt is felhasznált idén, ezek száma pedig erősen korlátozott.
Daniel Ricciardo Kínában kapott kompletten új csomagot, Max Verstappen Monacóban már a harmadik MGU-K-ját használta, Stoffel Vandoorne autójába pedig a vezérlőelektronikából van beépítve a második egység, amit ha kicserélnek, a szabályok értelmében büntetésre számíthat a belga pilóta.
„Elkészültünk az új motorral. Elsősorban a belsőégésű motor teljesítményén próbáltunk csiszolni, ettől várunk egy kicsivel több erőt a soron következő futamokon. Kifejezetten az erőforráscsomag ezen részére koncentráltunk, az év hátralévő részére, és jövőre is ez lesz a legfontosabb fejlesztendő terület” ‒ mondta Abiteboul a Motorsportnak.
A csapatigazgató hozzátette, a frissítés tulajdonképpen mind a hat autó számára (a gyári Renault mellett a McLaren és a Red Bull tartozik ide) elérhető, de nem biztos, hogy kifizetődő lenne rögtön mind a hat autóba beépíteni az új motort. Abiteboul különösen a Red Bullt inti óva a frissítés azonnali beszerelésétől.
Az energiaital-gyártó csapat vezetője, Christian Horner viszont minden kis előrelépésnek örül, főként az MGU-K terén, aminek meghibásodása majdnem megfosztotta Ricciardót monacói győzelmétől.
Ami a gyári Renualt-kat és Alonsót illeti, Sainz és Hülkenberg hőenergia-visszanyerő rendszeréből már a második van bent az autójukban, míg Alonso turbófeltöltőből kapott újat a szezonkezdet óta.
Montrealba azonban nem csak Renault készül új motorral, hanem a többi gyártó is, a Honda például a hírek szerint plusz negyven lőerőt talált.