Jövő hétvégén, a Kanadai Nagydíjat rendezik, ami az idény hetedik állomása. Az idei, szigorúbb motorszabályok miatt a gyártók jóval ritkábban vethetnek be komoly újításokat az év során (ha a büntetés nélkül felhasználható erőforrások számát tartani akarják), az első igazi fejlesztési csomaggal most jelentkezik a Honda is.
A Toro Rosso idénykezdete nem mondható éppen rossznak, már tizenkilenc megszerzett egységnél járnak a sokak által lenézett és lóerőben még valóban kissé gyenge Honda-motorral. Legutóbb, Monacóban is sikert könyvelhettek el, az erős hetedik helyen végzett Pierre Gasly.
A nem túl acélos japán egységgel, más pályán jó eséllyel nem tudta volna maga mögött tartani a Nico Hülkenberg-Max Verstappen duót, ám Monacóban viszonylag könnyen meg tudta akadályozni a fiatal francia, hogy megelőzzék, így tett szert az értékes hat pontra.
Most viszont óriási várakozással tekint előre, hogy a tesztelési adatok alapján alaposan feljavított Honda-motorral versenyezhessen. „Az első szabadedzésig várnom kell, hogy a számítógép segítségével pontosan láthassuk, mi is a különbség a régi és az új erőforrás között” – tekintett előre Gasly.
„Az F1-ben már megtanultam, hogy jobb, ha az ember megvárja és pontosan megvizsgálja egy új alkatrész pozitív hatását, mert időnként előfordul, hogy az eszköz nem működik úgy, ahogy előzetesen vártuk.”
„Az eddigi tapasztalatok alapján csak a jó irányba mozdulhatunk el. Rendkívül izgatottan várom a fejlesztett erőforrást, úgy vélem, nagyot lépünk előre. Bár Monaco igen különleges pálya, remélem, az itt mutatott tempónkat a következő versenyekre is magunkkal tudjuk vinni” – tette hozzá a 22 éves tehetség.
A legnagyobb kérdés, hogy valóban képes lesz-e negyven lóerő extra teljesítmény leadására az új Honda?