Azt gondolhattuk, hogy Monte-Carlóban pont került annak az ügynek a végére, amiben a Ferrarit csalással gyanúsította meg valaki az FIA-nál. Azóta tudjuk, hogy a Mercedes két gyári szakemberéről, James Ellisonról és Lorenzo Sassiról van szó, bár nevük elvileg nem kerülhetett volna nyilvánosságra.
Az előző versenyhétvégén az FIA külön, speciális méréseket végzett a Scuderia autóiban, ám a műszerek nem bizonyították az állításokat, hogy az energiavisszanyerő-rendszer szabálytalan lenne az olasz istállónál. Igaz, a Ferrari a jelek szerint egy rendkívül bonyolult szisztémát talált ki, aminek működését még mindig nem tökéletesen értette meg a nemzetközi szövetség.
Emiatt lehet, hogy még Kanadában is vizsgálatokat fognak végezni a vörös autókon egy kifinomultabb műszerrel. „A monitoring-rendszerünk sem hardver-, sem szoftver-spekulációt nem mutatott ki az analízis során Monacóban. Kanadában lehet, hogy újabb vizsgálatokat végzünk majd el, de sejtésem szerint ugyanarra a következtetésre jutunk majd, mint eddig” – nyilatkozta Charlie Whiting.
„Történnek majd változtatások a szoftveren belül. Nem vagyok ebben szakértő, de megpróbáljuk megérteni, mi a különbség az akkumulátoraik két része között. Egyetlen akkumulátor dolgozik az autóban, de a rendszer kettőnek érzékeli. Nem gondolom úgy, hogy mindent megértettem a működéséből” – fogalmazott a Formula-1 versenyigazgatója.
„Kanadában egy gyorsabban működő, fejlettebb analizáló eszközt használunk majd. Bár igazából azt kell mondanom, hogy a nekünk szükséges adatokkal a Ferrari már legutóbb is ellátott minket, de rendszerük tényleg nagyon komplex” – tette hozzá Whiting.
A jelek szerint valami apró gyanú még mindig fennállhat, ha a vizsgálatokat Kanadában is tovább folytatja az FIA a monacói „felmentés” ellenére is.