Az RB14 versenyképes csomaggal rendelkezik, ami a futamokat illeti, de egy körön képtelen a Mercedes-Ferrari páros közelébe férkőzni. A Renault-erőforrás egyértelmű lóerőhátrányban van a két rivális gyártóhoz képest, jelenleg ez az energiaitalosok sebezhető pontja.
Talán éppen ezért távolodik egyre inkább egymástól az istálló és a gyártó, a Red Bullt pedig egyre gyakrabban hozzák komolyan szóba a Hondával, hogy 2019-től a japánok látnák el motorokkal a bikákat. Monaco olyan helyszín, ahol sokkal kevésbé számít az erőforrás lóereje, ebben bízik Max Verstappen is.
Legutóbb, Spanyolországban Max Verstappen és Daniel Ricciardo is több, mint hat és fél tizedes lemaradásban volt az időmérő edzésen, itt kevesebbre számít a holland versenyző. „Továbbra is hátrányban vagyunk a lóerőket tekintve. Ehhez még hozzájön a riválisok kvalifikációs motormódja” – nyilatkozta Max Verstappen.
„Ez a pálya jobban fekszik nekünk, itt az erőforrás időmérős-módja sem számít annyit. Általában négy-öt tized hátrányt okoz nekünk, itt nagyjából két tized lehet. Szerintem ezt még ki tudjuk egyenlíteni és versenyképesek lehetünk” – tette hozzá a háromszoros futamgyőztes holland.