Steward
Strommer Benjamin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. szeptember 19. szerda
F1

Verstappen: Feleakkora a motorerő-hátrányunk

A riválisok mellett a Red Bull pilótái is úgy vélik, autójuknak fekszik a monacói aszfaltcsík. A remek aerodinamika mellett itt kevésbé számít a motorerő, ami egyelőre a bikák gyenge pontja.

Az RB14 versenyképes csomaggal rendelkezik, ami a futamokat illeti, de egy körön képtelen a Mercedes-Ferrari páros közelébe férkőzni. A Renault-erőforrás egyértelmű lóerőhátrányban van a két rivális gyártóhoz képest, jelenleg ez az energiaitalosok sebezhető pontja.

Talán éppen ezért távolodik egyre inkább egymástól az istálló és a gyártó, a Red Bullt pedig egyre gyakrabban hozzák komolyan szóba a Hondával, hogy 2019-től a japánok látnák el motorokkal a bikákat. Monaco olyan helyszín, ahol sokkal kevésbé számít az erőforrás lóereje, ebben bízik Max Verstappen is.

Max Verstappen szerint itt nagyjából két tizedet jelenthet a riválisok kvali-módja

Legutóbb, Spanyolországban Max Verstappen és Daniel Ricciardo is több, mint hat és fél tizedes lemaradásban volt az időmérő edzésen, itt kevesebbre számít a holland versenyző. „Továbbra is hátrányban vagyunk a lóerőket tekintve. Ehhez még hozzájön a riválisok kvalifikációs motormódja” – nyilatkozta Max Verstappen.

„Ez a pálya jobban fekszik nekünk, itt az erőforrás időmérős-módja sem számít annyit. Általában négy-öt tized hátrányt okoz nekünk, itt nagyjából két tized lehet. Szerintem ezt még ki tudjuk egyenlíteni és versenyképesek lehetünk” – tette hozzá a háromszoros futamgyőztes holland.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?