Kijelenthetjük, hogy az idei év egyelőre nem Romain Grosjeané. A tapasztalt pilóta idén már több futamon is kiállni kényszerült, a pontversenyben pedig már csak ő és Szergej Szirotkin állnak nulla egységgel. A Haas idén egy igencsak ütőképes versenyautót épített, amivel a középmezőny elejére került, így még arcpirítóbb ez a sok nullázás.
Mivel Kevin Magnussen a testvérautóval már tizenkilenc egységnél jár, a kontraszt még inkább feltűnő. Először hébe-hóba, majd egyre erősebben rebesgették, hogy nagyon inog Romain Grosjean széke a Haasnál, számos híresztelés látott napvilágot arról, hogy akár már év közben is leváltják az alulteljesítő franciát és Antonio Giovinazzi, vagy Pascal Wehrlein kerül a helyére.
Barcelona után a sajtó nagyobb része már temeti Grosjeant, csapatfőnöke, Günther Steiner viszont a védelmére kelt, sőt a barcelonai hibája alól is részben felmentette. Az osztrák csapatfőnök úgy véli, mindent pilótája nyakába akarnak varrni, miközben többször is kényszerhelyzetbe került.
„Romainnak pillanatok alatt kellett meghoznia a döntést, hogy állva marad a pályán, vagy tovább nyomja neki. Gyorsan döntött és manőverével kiütötte két ellenfelét. Ha a pálya közepén állva maradt volna, akkor talán ötöt is kiüt, az jobban tetszett volna a versenyfelügyelőknek? Abban a szituációban nem létezett jó megoldás, nagyon rossz pozícióban találta magát, számomra egyszerű versenybaleset volt” – magyarázta Günther Steiner.
„Állandóan keresik az alkalmat, hogy valahogy belénk szálljanak, most éppen Romaint kritizálja mindenki. Az elvesztett pontok és a büntetőpontok listáját is fölényesen vezetjük idén. Talán az FIA-nak erre is ki kéne találnia egy díjat és év végén az ünnepi átadásra meghívnia minket” – fogalmazott cinikusan a csapatfőnök.
„Grosjean jó pilóta, látható, hogy magabiztosan hozná Magnussen szintjét. Ausztráliában egy elrontott kerékcsere miatt veszített el egy csodálatos helyezést, a felelősség a csapaté. A barcelonai megperdülésnél pedig a közvetlenül előtte haladó csapattárs hirtelen és váratlan lassulása miatt kényszerült a rosszul sikerült elkerülő manőverre. Nem minden Romain hibája!” – elemezte a helyzetet Steiner.
Ne feledjük, hogy az emlékezetes, melbourne-i elszúrt kerékcsere után Romain Grosjean egyetlen másodpercig sem hibáztatta a csavart nem jól rögzítő szerelőt, sőt, végig kiállt mellette és bátorította. Könnyen lehet, hogy most a csapaton a sor, hogy a fejben vélhetően kissé széthullott, rutinos francia pilóta újra magára találhasson.