A Mercedesnek a 2018-as szezon kezdetén egyelőre nem jön ki a lépés a taktikázásban: az Ausztrál Nagydíjat egy kalkulációs hiba miatt veszítették el nyert helyzetből, míg Bahreinben hiába tűnt úgy egy ideig, hogy az egykiállásos stratégiával túljárnak a Ferrari eszén, Sebastian Vettel a lágyabb keverékű gumival is ki tudta gazdálkodni a győzelmet.
Hamilton tehát idén eddig mindkét alkalommal a taktikai csata rossz oldalán végzett, ám ez nemhogy kedvét szegte volna, ehelyett éppen most állt ki a stratégia győzelemről döntő szerepe mellett: számára ugyanis sokkal többet ér egy siker, ha az agyát is meg kell dolgoztatnia hozzá.
„Van itt egy pár versenyző, és mindannyian gyorsan tudunk vezetni. Persze néhányan egy kicsit gyorsabbak, de ha egy sima, padlógázas versenyre van szükség, azt mindannyian meg tudjuk oldani. Nagyobb nehézséget jelent, amikor egyéb képességeinkre is szükség van ahhoz, hogy eljussunk a verseny végéig” – idézi a britet a crash.net.
„Olykor az egész jobban hasonlít egy sakkjátszmához, mint egy kapkodós döntésekből álló autóversenyhez. De én személy szerint élvezem ezt, és büszke vagyok arra, ahogyan képes vagyok kontroll alatt tartani a versenyeimet. Szeretem azt gondolni, hogy ezt jobban csinálom, mint más versenyzők.”
„Amikor beülünk az autóba, nemcsak pilóták vagyunk. Én olykor stratégának is érzem magam, hiszen rengeteget kell gondolkodnunk. Nekem tetszik ez a kihívás, és úgy is nőttem bele a sportba, hogy eszerint kellett eljárnom, de persze ez nem jelenti azt, hogy könnyű lenne. Amikor a csapattól az az üzenet érkezik, hogy lassítsunk vissza egy bizonyos tempóra, akkor nem az a lényeg, hogy azt a kérést pontosan teljesítsük, sokkal inkább rá kell éreznünk a helyzetre.”
A Formula-1 vezetőinek középtávú tervei között szerepel annak elérése, hogy a versenyző képességeinek szerepe hangsúlyosabbá váljon a technika szerepéhez képest, Hamilton pedig örömmel veszi ezt a fejleményt – más kérdés persze, hogy a mezőnyben lesz-e még 2021-ben, amikorra a következő nagy átalakítást tervezi a Libery Media.
„Nagyszerű időket él meg jelenleg a Formula-1, és hálás vagyok, hogy része lehetek ennek, amikor az autók szélesebbek, gyorsabbak, nagyobb leszorítóerővel rendelkeznek és összességében nagyobb kihívást támasztanak” – mondta. „A nézőknek, de még a mérnökeinknek is nehéz elképzelni, hogy milyen összetett is számunkra a vezetés. Nagyjából olyan lehet ez, mint hogy egyikünk sem tudja, milyen lehet egy vadászrepülő irányítása: csak gondoljuk, hogy biztosan király, de semmiképp sem könnyű.”
„Egy hatalmas csapat részese vagyok, így nehéz meghatározni, hogy én egy személyben hány százalékban járulok hozzá a sikerhez. Persze ha elintézik, hogy a versenyző teljesítménye többet számítson, az számomra csak jó.”