A szezonnyitót követően a Formula-1 döntéshozói közül néhányan annyira ijedtnek tűntek az előzések alacsony száma miatt, mintha történetesen nem ugyanilyen forgatókönyv szerint zajlott volna az elmúlt évek Ausztrál Nagydíjainak többsége. A Liberty Media vezetői, köztük a sportrészleg élén álló Ross Brawnnal azonnali változásokat sürgettek, és Bahreinben – noha ettől függetlenül, hiszen már régebb óta tervben volt – be is mutattak egy tervezetet arra, hogy mely területeken szeretnék átalakítani a Formula-1-et 2021-től. Brawn eközben már arról is beszélt, hogy az előzések és a csaták ügye nem várhat ilyen sokáig, már jövő évre elő kellene állni valamilyen részmegoldással, amit a szabályok és az idő szűk kerete még megenged.
A Bahreini Nagydíj 46 előzése azonban sokaknak éppen azt juttatta eszébe, hogy nincs értelme túldramatizálni a helyzetet. „Tökéletes válasz volt azoknak, akik azt mondják, hogy a Formula-1 unalmas” – nyilatkozta az elmúlt futamot követően Maurizio Arrivabene, aki történetesen a győzelmet learató Ferrari csapatfőnöke.
Brawn azonban a jelek szerint másmilyen versenyt nézett, vagyis egész pontosan versenyeket:
„Szinte olyan volt, mintha két versenyt láttunk volna. Kár érte” – morgolódott a mezőnyben kialakult nagy különbségeken. „Az egyiket a Red Bull hiányában csak két csapat, a Ferrari és a Mercedes vívta egymás ellen, a másikat pedig a többi csapat. Csak hat versenyző teljesítette a táv mind az 57 körét, a harmadik helyezett Hamilton és a negyedikként befutó Gasly között pedig óriási, 55 másodperces különbség volt.”
„Persze a teljesítmények közötti ilyen nagy eltérés nem meglepő, ha belegondolunk, hogy már a tavalyi szezon 60 dobogós helyezése közül is csupán egy volt, amelyet nem a Ferrari, a Mercedes vagy a Red Bull pilótái szereztek meg – Lance Stroll a Williamsszel Bakuban.”
Ebből is látszik, hogy a probléma tényleg sokrétű, hiszen egyrészt közelebb szeretnék hozni egymáshoz a mezőny csapatainak teljesítményét, másrészt a csaták és az előzések számát is növelnék, ami pedig jelenleg gyakran csak úgy tud megtörténni, ha az üldöző autó jelentős tempófölényt élvez.
„Ez a verseny egy újabb bizonyítéka volt annak, hogy tennünk kell valamit ebben az ügyben. És ez is ott van azon célkitűzéseink között, amelyeket a Formula-1-ről kialakított jövőképünkben megfogalmaztunk, és amelyeket a csapatok elé terjesztettük az elmúlt pénteken Bahreinben” – beszélt Brawn arról a bizonyos prezentációról.
„Az irányítótestülettel közösen azon fogunk dolgozni, hogy teljesítsük ezeket a célokat, még látványosabbá és vonzóvá téve a sportot ezáltal. Mindenekelőtt persze legfőbb kincsünk, a rajongók miatt kell ezt megtennünk.”