A 2016-os világbajnok úgy véli, a tervezettnél jóval korábban hozták ki Raikkönent kerékcserére, ezzel viszont a hátvéd nélkül az élen álló Lewis Hamiltont kényszerítették más stratégia alkalmazására. Harapófogóba került ugyanis a címvédő. Ha nem reagálnak a finn kerékcseréjére, egy-két kör múlva már csak mögé jöhetett volna vissza a brit.
A kényszerűen korai csere miatt viszont az élre került Sebastian Vettel, amit a virtuális biztonsági autós időszaknak köszönhetően meg is tudott tartani, mivel neki jóval kevesebb időveszteségébe került lágyakra váltani és így is visszatért Hamilton elé.
„A Ferrari tudta, hogy Kimi Raikkönennek csak egész kicsi esélye lenne megelőzni a vezető Lewis Hamiltont, ezért korán kihívta kerékcserére. Megpróbálkoztak az alávágással, Kimi pedig úgy gondolta, hogy a frissebb gumikkal Lewis elé kerülhet. A négyszeres bajnok valóban elveszíthette volna vezető helyét, ezért azonnal behívták a bokszba őt is” – elemezte a vasárnapi stratégiát Nico Rosberg.
„Eredetileg a taktika inkább Vettel ellen szólt volna, a csere után ugyanis Hamilton és Raikkönen is közeledni kezdett a németre a frissebb abroncsokon. A virtuális biztonsági autónál azonban csak lassú menetben haladhatnak és Vettelnek elég volt a nem túl acélos előnye is, hogy az élre keveredjen vissza. Igaz, ehhez kellett a Mercedes szoftverproblémája is”.
„Sajnálom Kimit, hogy csak egy eszköz lett ahhoz, hogy Sebastiant győzelemhez segítsék. Ugyanakkor Kimi sehogy sem nyerhetett volna, így a Ferrari mesteri lépése érthető, hogy kibillentették a Mercedest a komfortzónából. Lewis természetesen nem érthette a cockpitból, hogy mi történt és hogy keveredett elé Vettel” – tette hozzá Rosberg.
Ezért is még kellemetlenebb Bottas hibája az időmérőn, ha ugyanis két Mercedes haladt volna az élen, elég lett volna az egyikükkel reagálni Raikkönenre, a másik autó még mindig Vettel előtt maradt volna, így a győzelmet is megkaparintják, bármi is a forgatókönyv utána.