Három, kudarcokkal teli évadot követően tavaly ősszel a McLaren szakított a japán motorszállítóval és leszerződött a Renault-val. Mivel az előző években folyamatosan, látható lóerőhiányban szenvedett az istálló, ám kitűnő karosszériával rendelkezett, mindenki nagy önbizalommal várta az új szezont.
Bár konkrét célt nem fogalmaztak meg a helyezéssel kapcsolatban, minimális elvárás volt a középmezőny elejéhez tartozni, jobb esetben a dobogós helyekért harcolni. A barcelonai tesztelésen azonban a valóság nem igazán ezt támasztotta alá, az MCL33 folyamatos meghibásodásokat produkált, gondok széles skálájával szembesült az istálló.
Bár Eric Boullier versenyigazgató azóta elmondta, hogy a problémákat már orvosolták is, nincsenek irreális elképzeléseik, mire számíthatnak az évad kezdetén. „A cél egyértelmű, versenyképesnek lenni és rendszeresen a mezőny elejében harcolni. Először is látnunk kell, mire képes az új csomagunk, mivel a szövetségünk új, így fel kell fedeznünk az autót és a motort is” – nyilatkozta Boullier az RMC hasábjain.
„Meglátjuk, mi történik az első versenyeken. Megpróbálunk a lehető legjobban felkészülni Ausztráliára, mert máris pontokat akarunk szerezni. De tény, hogy valószínűleg nem a legjobban készültünk fel, mert sok dolog adott okot aggodalomra. Biztosak akarunk lenni, hogy készen állunk”.
Mi a helyzet a csapatot váltó Honda új partnerével? „Vannak, akik jobb munkát végeztek, például a Toro Rosso. Az a helyzet, hogy a mindössze nyolc tesztnapból is elvesztettünk hármat az időjárás miatt, ez sem segített éppen. Korai lenne megmondani, hol állunk. Sajnos nem futtattuk eleget az autót, nem sikerült versenyszimulációt sem teljesítenünk, így a jelenleginél jóval több adatra lesz szükségünk” – panaszkodott Boullier.
Alighanem, ez utóbbi a legrosszabb hír a McLaren számára, de a tempó megvolt a teszteken is, amire építhetnek.