DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
F1

Ennyit fejlődtek a csapatok egy év alatt

Az istállókat saját, egy évvel ezelőtti teljesítményükkel érdemes a leginkább összehasonítani, mennyit fejlődtek. A McLaren ezen a téren kenterbe veri a mezőnyt, de a Honda-erőforrás is jól szerepel.

Éppen a japán gyártó volt a fő kerékkötője a McLaren tavalyi sikereinek, ám végül folyamatos javulásnak indult a motor, ezt a köridőbeli fejlődésen is jól láthatjuk (szűk három másodperc). De nem ér fel korábbi szövetségesük, a McLaren javulásához, Fernando Alonso utolsó napi kitűnő köre ugyanis a lista élére repítette a csapatot. Több, mint három és fél másodperccel repesztett gyorsabb kört, mint egy évvel ezelőtt. A fejlesztések sikeressége megkérdőjelezhetetlen.

Láthatóan sokat számít az idei fejlesztésű Ferrari-motor (szemben a tavaly használt 2016-os modellel) a Sauber számára. Két és fél másodperccel megy gyorsabban a svájciak gépe, mint tavaly, ezzel az idővel tavaly a Mercedes előtt végeztek volna, legalábbis a teszteken feltétlenül.

A McLaren és a Sauber fejlődött a legtöbbet, volt is honnan


A Haas is nagyon odatette magát a télen, 2,1 másodperces javulása pedig annak fényében különösen értékes, hogy mindezt szuperlágy keverékkel érte el. A Renault az előző év után idén is komoly fejlődést mutathat fel, a franciák közel 1,8 másodpercet faragtak egy évvel ezelőtti legjobbjukhoz képest.

A sokak által féltett Toro Rosso javulása is megközelíti a másfél másodpercet, ezzel az idővel 2017-ben a téli tesztek első helyéig jutott volna a faenzai istálló. A lista első öt helyén tehát a tavalyi első öt helyezettből egyet sem találunk, ez arra enged következtetni, hogy jócskán tömörödhet a mezőny, kisebbek lesznek a különbségek.

Jelentősen tömörödhet a középmezőny, de az első versenyeket még meg kell várni ezzel

Az ászok közül a Ferrari egy stabil, 1,4 másodperces javulást húzott elő a cilinderből, a Red Bull szintén igen hasonló fejlődéssel jelentkezett. Utolsóelőttiként szerénykedik a Mercedes, mindössze kilenc tizedmásodpercet javult tavalyhoz képest. Nem kell így sem félteni a világbajnoki címvédő istállót, egyértelmű volt, hogy nem futottak igazi időmérős szimulációt, a hiperlágy abroncsot nem is használták a pilóták.

A Williams azonban ebben a tekintetben is csalódást okozott. Igaz, lágy keveréket használva, de csak 0,2 másodperces fejlődést regisztrálhatunk, ami aláhúzza a technikai igazgató, Paddy Lowe legutóbbi nyilatkozatát, hogy a grove-i csapat valóban visszaesett. Érdekesség, hogy a köridőben legkevesebbet nyert istállók mindegyike Mercedes-motort használ.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: