A 2018-as Formula-1-es szezon egyik legnagyobb kérdése volt, hogy a Honda a Toro Rosso oldalán végre képes-e túllendülni az elmúlt évek égbekiáltó hibáin, vagy továbbra is csak merő vesszőfutás lesz az F1-es projektje. Eddig, az eddig megszokotthoz képest kitűnően kezdett a Toro Rosso, az első tesztnap délelőttjén jóval hetven kör fölé jutott Brendon Hartley, a motornak pedig kutya baja sem volt, ami az elmúlt évek után igen nagy szó.
Úgy tűnik tehát, hogy a téli szünetre vonatkozó házi feladatot végre ezúttal jól oldotta meg a japán gyártó, az pedig hatalmas segítség lesz a motorfejlesztésben és a Toro Rosso finomhangolásánál is, hogy nem veszik kárba a sok értékes télvégi tesztnap, ahogy az történt tavaly és három évvel ezelőtt. A Honda ráadásul először még a megbízhatóságra fekszik rá, a teljesítmény növelése kicsit később következik, ami azt üzeni a riválisok felé, hogy még bőven van tartalék az idei motorban.
A Honda elismerte, Barcelonában még egy tesztspecifikációt használnak, a szezonnyitóig jócskán tudnak emelni még a teljesítményen. Mivel idén már maximálisan csak három erőforrást használhat egy versenyző büntetés nélkül, az idénynyitót követően már csak a nyolcadik versenyhétvégén, Franciaországban érkezne a következő nagy frissítés, ha a japánok képesek követni az ütemezési tervet. Idén azért ez komoly feladat lesz mindenkinek.
„Ebben az évben elsődlegesen a megbízhatóságra mentünk rá a szezon kezdetén. Remek megbízhatósággal kell rendelkeznünk, ezen dolgoztunk a legtöbbet a téli szünetben. A téli teszteken kiderül, hogy sikerült. Még mindig csak a negyedik helyen vagyunk az erősorrendben, de amint biztosan tudjuk, hogy nincsenek megbízhatósági gondok, az évad során folyamatosan növelhetjük a teljesítményt is” – nyilatkozta Masashi Yamamoto, a Honda F1-es vezére a Motorsport.com szakoldalnak.
„Ez még csak a tesztelésre szánt motorspecifikáció, így a teljesítményt kevésbé kell összevetnünk a többiekével. Jócskán tudunk még emelni rajta később, a megbízhatósággal pedig eddig igen elégedettek vagyunk. Rengeteg tesztkilométer áll még előttünk” – tekintett előre optimistán Yamamoto.
A Honda igen biztatóan kezdett az első barcelonai tesztnapon, a délelőtti időszakban Hartley rögtön 72 kört tett meg, amivel a második legszorgalmasabb pilóta volt. Csak a gyári Renault-t kormányzó Nico Hülkenberg tett meg több, összesen 73 kört. Új korszak kezdetén állunk a Honda történetében? Egy biztos, az elmúlt három év bukdácsolását követően most nagyon ígéretesen kezdett a japán gyártó, ami jó hír a Toro Rossónak és a hírek szerint a Red Bullnak is.