DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

A Mercedes-motor hatalmasat fejlődött

A 2018-as szezon téli tesztjeinek küszöbén állunk. Hamarosan már lehet elképzelésünk arról, mik lesznek az idei erőviszonyok. A Mercedes azonban motorikusan ismét jócskán a többiek fölé nőhet.

Az elmúlt négy évadban zsinórban nyerte a bajnoki címeket a gyári Mercedes istálló mind egyéniben, mind a gyártóknál. Mivel gyökeres szabályváltozás nem történt idén, így nagy valószínűséggel ismét az Ezüst Nyilak lesznek azok, akiket meg kell verni a riválisoknak, ha nyerni akarnak.

Már szinte mindenki túl van idei versenyautójának bemutatásán, ám a lényeg igen gyakran első ránézésre láthatatlan. A tavalyi évhez képest az egyik komoly változás, hogy tovább szigorították a motorszabályt, a fő komponensekből három, illetve kettő használható a teljes évad során büntetés nélkül.

Ugyan Sebastian Vettel úgy nyilatkozott, hogy elnézve a riválisok autóit, egyelőre nem lát semmi különös okot aggodalomra, a Mercedes motorrészlegének vezetőjének legutóbbi nyilatkozata után viszont lehet, hogy izgulhat. Az eddig is (motorerőben és megbízhatóságban is) a legjobb erőforrásnak számító Mercedes ugyanis a jelek szerint további, komoly fejlődésen ment keresztül.

A Mercedes EQ Power+ idén is elhozza a fölényt?


„A büntetés nélkül felhasználható motorok számának csökkentése azt jelentette, hogy az erőforrás tartósságát nagymértékben meg kellett növelnünk, hogy jóval hosszabb távot futhassunk vele. A változtatás mértéke igen jelentős” – nyilatkozta Andy Cowell az új Ezüst Nyíl bemutatását követően.

„Az újabb megszorítás miatt közel negyven százalékkal nőtt a táv, amit az új egységeknek hiba nélkül kell teljesítenie. Arra összpontosítottunk, hogy igyekezzünk a motorok élettartamát úgy megnövelni, hogy közben ne veszítsünk a teljesítményéből. De más területeken is alaposan megújult az erőforrás” – mutatott rá a szakember.

A gyári istállón kívül a Williams és a Force India is igencsak örülhet ennek a hírnek, továbbra is egy erős és megbízható motort tudhatnak autóikban. Tavaly egyedül a Mercedes-erőforrással ellátott autóknak nem akadt olyan mértékű gondjuk az egységgel, hogy a rajtrácson visszasorolják őket. Úgy fest, idén sem igazán kell ettől tartaniuk, ami nem túl jó hír a riválisoknak.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: