Nem elég, hogy a fejlesztési, gyártási és működési költségek súlyos tíz-, de inkább százmilliókra rúgnak (dollárban), még egy elég érdekes rendszer alapján számított nevezési pénz is terheli az istállókat. Minél több pontot szerzett egy csapat az elmúlt bajnoki évadban, annál többet kell fizetnie az FIA kasszájába.
Az alap 516 128 dollár, ezek a után a bajnoki címvédő istálló megszerzett pontonként további 6 194, a többi gárda pedig 5 161 dollárt kénytelen befizetni a következő évi indulás jogához. A világbajnok Mercedes például olcsóbban megússza, mint egy évvel korábban, mivel 765 egység helyett 668-at gyűjtött be 2017-ben, így nagyjából hatszázezer dollárral kevesebbtől szabadítják meg a csapatot.
Ellenben a Ferrari rengeteget fejlődött a megelőző szezonban, így közel hatszáznegyvenezerrel többet fizet a kasszába. Több pontot szerzett, tehát többet fizet még a Force India, a Renault, a Haas és a Sauber is, míg a Red Bull, a Williams, a Toro Rosso és a McLaren rontott, tehát kevesebbet. Az FIA teljes bevétele a nevezési díjakból több, mint 16,2 millió dollár.
Az istállók nevezési díja:
1. Mercedes, 4 653 720 $ (2017: 5,25 millió)
2. Ferrari, 3 210 170 $ (2017: 2,57 millió)
3. Red Bull, 2 415 376 $ (2017: 2,93 millió)
4. Force India, 1 481 235 $ (2017: 1,40 millió)
5. Williams, 944 491 $ (2017: 1,23 millió)
6. Renault, 810 305 $ (2017: 0,58 millió)
7. Toro Rosso, 789 661 $ (2017: 0,84 millió)
8. Haas, 758 695 $ (2017: 0,67 millió)
9. McLaren, 670 958 $ (2017: 0,9 millió)
10. Sauber, 541 933 $ (2017: 0,53 millió)