A Renault Sport mindenképpen szeretné, ha versenyzői akadémiájának tagjai közül legalább egy már a Formula-1-ben versenyezhetne 2020-ban. Sokrétű feladatot vállal a francia gyártó, a gyári istálló mellett ugyanis a McLarent és a Red Bullt is ellátja erőforrásokkal, de igyekszik odafigyelni az utánpótlásra is.
A példa már előttük áll, mivel a Mercedes és a Ferrari patronáltjai közül is többen eljutottak már a Formula-1-be, ezt szeretné megvalósítani a Renault is. Ebben pedig adott esetben számítana valamelyik partnercsapatára is.
„Nem készítettünk erről időrendi tervezetet, de ha megnézzük a lehetőségeket, hogyan is lehet bekerülni a Formula-1-be, akkor igencsak jó, ha segítségre van egy másik istálló. Így valóban lemérheti mindenki, hogy a pilóta alkalmas-e a feladatra, ez pedig igen hasznos” – nyilatkozta Cyril Abiteboul, a Renault Sport főnöke.
„A következő néhány évre egyértelműek a terveink a Red Bull-lal és a McLarennel, de ez a program is egy olyasvalami, amit számításba veszünk, amikor végiggondoljuk a hosszú távú stratégiánkat a motorszállításaink kapcsán” – tette hozzá a francia szakember.
Az utóbbi időszakban az ilyen juniorprogramok segítségével jutott üléshez Pascal Wehrlein és Esteban Ocon a Mercedes, Charles Leclerc (és beugróként Antonio Giovinazzi) a Ferrari patronáltjaként. Minden esetben egy partnercsapat segítségével. „Idővel velünk is ez fog történni, ez az akadémia célja, reméljük, az egyik fiatal tehetséget 2020-ig fel tudjuk hozni a Formula-1-be” – tekintett előre Abiteboul.
Idén a Renault akadémiájának tagja Jack Aitken, Max Fewtrell, Christian Lundgaard, Sun Yue Yang, míg újonnan érkezők Sacha Fenestraz, Arthur Rougier és Victor Martins. „Mindegyikük kiterjedt program részesévé válik, ahol a versenyzés csak egy elem a sok közül. Fizikális és mentális képzést, média- és marketingtámogatást, valamint oktatást is kapnak a Renault történelméről, ezek a pályán kívül zajlanak a Renault enstone-i bázisán” – ismertette a részleteket Abiteboul.