DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

Válaszút előtt a Formula-1

A száguldó cirkusz jövőjével kapcsolatban a gyártók és a rajongók érdekei szöges ellentétben állnak egymással. Egyre nő azok tábora, akik szerint hangos motorok nélkül a szórakozás kizárva.

Érzi a problémát az egykori F1-es versenyző, Karun Chandhok is. A korábbi, indiai pilóta szerint választóvíz lesz a 2021-es motorokról szóló szabályzat, amit jelenleg még fúrnak-faragnak. Két teljesen ellentétes, lehetséges út áll ugyanis a száguldó cirkusz előtt, a szórakoztatás és az elektromosságra való fokozatos áttérés.

Chandhok ugyan már évek óta nem versenyzett, de televíziós szakkommentátorként változatlanul tűzközelben van a versenyhelyszíneken, ismeri a pilóták véleményét az egyes kérdésekről. Ugyanakkor a Formula-E-ben is van némi tapasztalata, a 2014-2015-ös szezonban tizenegy versenyen vett részt, összesen 18 pontot gyűjtött.

Chandhok is V12 hívő, hangos motorok nélkül nincs igazi show


Nemrég az elektromos szakág feje, Alejandro Agag kijelentette, hogy 2040-re az egyetlen motorsport-sorozat lesz a világon a Formula-E, úgyhogy ennek van igazán jövője. De hogy milyen utat válasszon a Formula-1? „Úgy vélem, ezt még a nagy filozófusok is csak egy idő után tudnák megmondani. Vannak, akik úgy gondolják, 2025-től mindenki elektromos autóval fog járni a világban, mások szerint ez csak 2050-ig zajlik le. Én ezt nem tudom megjósolni” – tekintett előre Karun Chandhok.

„Nem hinném, hogy helyes az F1-et összehasonlítani a Formula-E-vel, vagy éppen sportautó bajnokságokkal. Minden sorozatnak megvan az előnye és hátránya. Én magam a tradíciók híve vagyok, remélem az F1 a motorsport csúcsa marad, ahol a világ legjobb pilótái a leggyorsabb autókban versenyeznek”.

A rajongóknak kétségkívül a szórakoztatás a legfontosabb szempont, akár V12-esekkel

„Szerintem mindent a szórakoztatás oldaláról kellene néznünk. A helyszínen és a televíziók előtt ülő nézők igényeit kell kielégíteni. Ha a gyártók mindenképpen az elektromotorok irányába szeretnének haladni, akkor az F1-nek végre döntenie kellene és a szórakoztatást ismét a középpontba helyezni. Egyértelműen válaszút előtt a sorozat. A döntéshozóknak határozniuk kell, akarnak-e hangos versenyautókat, amik gyorsak is. Akkor viszont irány vissza a V12-es motorokhoz, legalább tizennyolcezres fordulatszámmal” – fejezte ki véleményét az egykori indiai pilóta.

A másik út nagyon hasonlítana a Formula-E-hez, de akkor mi különböztetné meg egymástól a két szériát? Szerintetek melyik a jobb választás?

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: