Semmi kétség nem férhet ahhoz, hogy a negyedik szezonját decemberben, Hongkongban megkezdő, és ezen a szombaton Marrakeshben folytató Formula-E népszerűsége és az autósportok palettáján betöltött szerepe folyamatosan növekszik: lassan a teljes mezőnyt a világ élvonalához tartozó versenyzők töltik fel, egyre több autógyártó vállal szerepet, a versenyek élvezhetősége pedig messze leköröz minden más nagy nemzetközi bajnokságot.
Az autóversenyzéstől egy évszázadon át távol álló elektromos hajtás és hangtalanul suhanó autók eszméje ugyan elsőre egyeseket elrettenthet, viszont ennek a technológiának egyre nagyobb létjogosultsága lesz, ahogy a közlekedésben teret nyer az elektromos hajtás a fosszilis erőforrásokkal szemben, és ahogy az élet minden területén előtérbe kerül a gazdaságosság és a hatékonyság.
Egyelőre nem tudni, hogy mekkorára duzzadhat majd világviszonylatban a Formula-E, egy napon tényleg annyi rajongót tudhat-e majd magáénak, mint a jelenleg a királykategória megnevezést megkérdőjelezhetetlenül őrző Formula-1, viszont Alejandro Agag nem tartja kizártnak, hogy a küszöbön lévő technológiaváltás néhány évtizeden belül akár el is lehetetlenítheti a rivális autós bajnokságokat.
„Véleményem szerint a Formula-E nagyon, de tényleg nagyon hatalmassá fog nőni. Hiszek abban, hogy 20, 30 vagy 40 év múlva mi maradunk az egyetlen autósport” – fogalmazta meg vízióját Agag, a sorozat ügyvezető igazgatója. „Lehet ugyan, hogy lesznek még mások is, de bizonyára mi számítunk majd a kiemelt autósportnak, hiszen a világ addigra már elektromos hajtású lesz. Persze ha nem megy végbe ez az elektromos forradalom a következő 20-30 évben, akkor bajban leszünk, de a Formula E még ebben az esetben is megmaradna autók versenyeként.”
A Formula-E-ben csapatot is működtető Sir Richard Bransonnak ennél is merészebb elképzelései vannak, a Virgin tulajdonosa ugyanis nemrég egy olyan kijelentést tett, miszerint az FE akár már 2020-ra, azaz néhány éven belül képes lehet letaszítani az F1-et az autóversenyzés csúcsáról. Agag a következőképp reagált, amikor szembesítették őt ezzel a kijelentéssel:
„Sohasem szerettük, ha úgy állítják be ezt az egészet, mintha versengenénk a Formula-1-gyel. Szeretjük és sokra tartjuk az F1-et. Viszont nem szívesen mondanék ellent Richard Bransonnak, hiszen ő egy nagyon bölcs ember, akiről az esetek többségében kiderül, hogy igaza volt” – nyilatkozta a spanyol vezető egy londoni eseményen, amelyen bejelentették, hogy a Formula-E mostantól névadó szponzorral is rendelkezik, szövetséget kötött ugyanis az ABB svájci vállalattal, amely szintén az elektromos technológiák népszerűsítését tűzte zászlójára. A sorozat hivatalos megnevezése tehát immár ABB FIA Formula-E Bajnokság.