Rengeteg kritikával illette az istálló és különösen Fernando Alonso a japán gyártót az elmúlt három évben, de különösen idén és 2015-ben, amiért képtelen volt versenyképes motorral előállni a Formula-1-ben. Mivel az élmezőnytől még ősszel is jelentősen elmaradt (bár valóban fejlődött év közben), a wokingiak kiléptek, az eredetileg tíz évre kötött szerződésből és a Renault-t választották (legalább) három évre.
Alig száradt meg a tinta a hosszú tárgyalássorozat végén aláírt szétválási papírokon, ám a kritikus istálló vezetője elismerte, ha a japánok teljesítménye megfelelő lesz, bármikor szívesen újra visszatérnek egymáshoz és szövetségre lépnek. Azt ne feledjük, hogy a sok szenvedés ellenére a két fél végül nem haraggal vált el egymástól.
„Elismerjük a Honda nagyságát. Egy hatalmas vállalat nagyszerű emberekkel, a kapcsolatunk pedig mindig is erős volt. Most is változatlanul az, egyáltalán nem zárom ki, hogy ismét egymás oldalán versenyezzünk. A legjobbakat kívánom nekik, de meg kellett hoznunk néhány nehéz döntést a saját érdekünkben” – nyilatkozta Zak Brown a Sky Sportsnak.
A McLaren csapatfőnöke a jelek szerint nem mondott még le arról, hogy a Hondával karöltve újra a sikerek útjára lépjenek később, ahogy annak idején a csapat ezt a japán erőforrással egyszer már megtette éveken át az Ayrton Senna nevével fémjelzett időszakban 1988 és 1992 között.
A McLaren szívesen dolgozna ismét együtt a Hondával? „Ó, természetesen, teljes mértékben!” – erősítette meg újra a szándékot Zak Brown.