DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
F1

Alonso nem helyezi magát nyomás alá

2018-ban ismét megnőnek az elvárások a McLaren és Fernando Alonso irányába is. A spanyol azonban semmiképpen nem nehezíti meg saját dolgát sem a Formula-1-ben, sem a tripla koronával kapcsolatban.

A McLaren pilótája jövőre már Renault-erőforrással rohamozhat a Formula-1-ben, ezzel vélhetően véget ért három éves, látványos szenvedése a Honda jóvoltából. A japánok ugyanis ennyi idő után is képtelenek voltak egy ütőképes motort adni a wokingi istállónak, így év végén elváltak útjaik. A francia gyártóval mindenképpen előrelép a McLaren, de vajon megjön a megbízhatóság is?

A Formula-1-en kívül is komoly célokat tűzött ki maga elé Fernando Alonso, ez pedig a nagy hármas megnyerése. A száguldó cirkuszban már kétszeres bajnok, de az Indy 500 és a Le Mans-i 24 órás is a szeme előtt lebeg. Nem követi el azonban azt a hibát, hogy határidőket szab magának, különösen az F1-en kívüli teendők tekintetében, ezzel ugyanis csak saját magát helyezné nyomás alá.

„A 24 órás és az 500 mérföldes megnyerése? Egyáltalán nincsen rá időbeli tervem. Azt kívánom, hogy egyszer egy napon sikerüljön minden, amit elterveztem, ez lebeg a szemem előtt, de nincs konkrét időpont, amikorra teljesíteni szeretném. Akarom azt a mesterhármast” – nyilatkozta a kétszeres világbajnok.

Alonso egyre gyakrabban nézeget a Formula-1-en túlra is


„A Formula-1-es világbajnokságot megnyerni hatalmas feladat, de egy 24-órás versenyen győzedelmeskedni sem kisebb kihívás. Tudom, milyen komplexek ezek a megmérettetések. Csapattársakkal dolgozunk szorosan együtt és természetesen ütőképes és megbízható autóra is szükségünk van” – tért ki az F1-es feladatain túli elképzeléseire Alonso.

„Az Indy 500-on pontosan ugyanez a helyzet, egyértelműen megvolt a lehetőségem idén erre” – tette hozzá a spanyol pilóta. Milyen ironikus, hogy az indianapolisi lehetséges győzelmétől (a rajttól kezdve az élmezőnyben autózott, huzamos ideig vezette is a versenyt, majd a hajrában motorhiba miatt kiesett) is egy Honda-motor fosztotta meg.

Nehéz dolga lesz Alonsónak a mesterhármas elérésében, ám tény, hogy a jelenlegi Formula-1-ben talán bonyolultabb lenne még a McLaren-Renault-val is megnyernie harmadik világbajnoki címét, minthogy Indyben és Le Mans-ban a csúcsra jusson.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: