A statikus kameraállások évtizedekig meghatározóak voltak a Forma-1-ben, a sportág pedig csak az elmúlt évben jutott el odáig, hogy bevezesse a 360°-os, vízszintesen elforgatható kamerákat az autókon.
A képet teljesen 360°-ban rögzítő eszközöket eddig mindössze egy-egy csapat használta, városi bemutatók és show-k alkalmával, jövőre azonban az egész mezőnyben látni fogunk egyet-egyet belőlük, az autók tetejére szerelve. „Ez új perspektívába helyezi majd a dolgokat, a halo előtt lesz, nagyon meggyőző” – idézte a Motorsport a Force India technikai igazgatóját, Andy Greent.
Noha ez a megoldás növelni fogja a FOM rendelkezésére álló képanyag mennyiségét, a halo miatt más kamerákat át kell helyezni, különben a nézők élménye romlani fog. „Az egyetlen új pozíció a nagysebességű cockpit-kameráé lesz, amely a pilótát figyeli baleset idején.”
„Hogy őszinte legyek, nem hinném, hogy ez a felvétel készen elérhető, vagy hogy olyan gyakran megvalósulna. A halo körüli kamerákat nagyobb mértékben akadályozzák majd, éppen a fejvédő miatt – nem jelentenek fejlődést, nincsenek kihangsúlyozva.”
A Forma-1 kommunikációs partnere, a Tata a Szingapúri Nagydíjon két 360°-os kamerát is kipróbált, mivel a sportág vezetői arra voltak kíváncsiak, hogy a felvételeket miként lehet integrálni az élő televíziós közvetítésbe. Az ellenőrzésre azért is szükség volt, mert a kamerák iszonyatos adatmennyiséget továbbítanak, melyek feldolgozása és közlése bizony beletelik némi időbe.