Már több hónapja biztossá vált, hogy az F1-es csapatok kötelezőek lesznek használni a fejvédő eszközt 2018-ban, talán még időben ahhoz, hogy ne jelentsen gondot a számukra az autók struktúrájába történő beolvasztása. A szakemberek előtt viszont komoly feladat áll, hiszen a Nemzetközi Automobil Szövetség komoly teszteket fog végrehajtani a prototípusokkal a halo terhelését illetően.
„Nagy projekt feltenni ezt az autóra” – idézte Paddy Lowe-öt, a Williams technikai igazgatóját az Autosport. „Még mindig dolgozunk rajta, hiszen a beillesztése nagyon nehéz feladat. Nagyon komoly terhelést kell kiállnia, ezért strukturális szinten komolyabb hatása van, mint aerodinamikai szempontból.” Lowe úgy véli, több csapat is jobb munkát végezhet ellenfeleinél a tesztek terén, anélkül, hogy növelnék az autó tömegét. „Ez részben a teljesítményről is szól.”
„A legnagyobb területet az jelenti, hogy milyen hatékonyan tudod megvalósítani, hogy a csatlakozási előírások megfeleljenek a terhelésnek – mekkora súlyt helyezhetsz oda? Minden erről szól.” Lowe szerint légellenállás terén nem jelent akkora fejtörést a halo, hiszen minden csapat a saját képére szabja majd az eszközt. „Nem tekintjük komoly projektnek, a visszatartó hatása nagyon csekély. Van némi hely a manőverezésre ezen a téren, azonban nem túl sok” – tette hozzá a szakember.