DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 6. szerda
F1

Rettentően nehéz lesz a halo beillesztése az F1-es autókba

Egy darabig az Abu Dhabi Nagydíj lesz az utolsó futam az F1 történetében, ahol a pilóták halo nélküli autókat vezethetnek majd, ezt követően pedig jöhet a fejtörő, hogy a mérnökök miként integrálják majd a megoldásokat a 2018-as modellekbe.

Már több hónapja biztossá vált, hogy az F1-es csapatok kötelezőek lesznek használni a fejvédő eszközt 2018-ban, talán még időben ahhoz, hogy ne jelentsen gondot a számukra az autók struktúrájába történő beolvasztása. A szakemberek előtt viszont komoly feladat áll, hiszen a Nemzetközi Automobil Szövetség komoly teszteket fog végrehajtani a prototípusokkal a halo terhelését illetően.



„Nagy projekt feltenni ezt az autóra” – idézte Paddy Lowe-öt, a Williams technikai igazgatóját az Autosport. „Még mindig dolgozunk rajta, hiszen a beillesztése nagyon nehéz feladat. Nagyon komoly terhelést kell kiállnia, ezért strukturális szinten komolyabb hatása van, mint aerodinamikai szempontból.” Lowe úgy véli, több csapat is jobb munkát végezhet ellenfeleinél a tesztek terén, anélkül, hogy növelnék az autó tömegét. „Ez részben a teljesítményről is szól.”

„A legnagyobb területet az jelenti, hogy milyen hatékonyan tudod megvalósítani, hogy a csatlakozási előírások megfeleljenek a terhelésnek – mekkora súlyt helyezhetsz oda? Minden erről szól.” Lowe szerint légellenállás terén nem jelent akkora fejtörést a halo, hiszen minden csapat a saját képére szabja majd az eszközt. „Nem tekintjük komoly projektnek, a visszatartó hatása nagyon csekély. Van némi hely a manőverezésre ezen a téren, azonban nem túl sok” – tette hozzá a szakember.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: