DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 2. csütörtök
F1

A Ferrari ellenáll a Red Bull ötletének

Nagy a háborgás a motorok terén tervezett további szigorítások miatt, miszerint négyről háromra csökkenne az évi limit. A Red Bull megakadályozná ezt, a Ferrari azonban ellenáll.

Már hónapokkal ezelőtt kinyilvánította a Red Bull vezetősége, hogy egyáltalán nem értenek egyet azzal a tervezettel, hogy még tovább szigorodna a motorszabály. Az idei helyzet sem egyszerű, négy motor használható fel egyazon évadban (komponensenként számolva a komplex erőforrás elemeit) szabadon. Aki a négyen túl újabb elemeket szerel autójába, súlyos rajtbüntetésben részesül.

A Honda és a Renault motorjait használó istállóknak már a 2017-es szabály is átugorhatatlan akadálynak számított, az évad második felében időnként szürreális módon az időmérő végeredménye csak nagyvonalakban hasonlított a másnapi valódi rajtrácsra, annyi versenyző kapott rajtbüntetést a különböző motorcserék miatt.

Több szakember és pilóta (köztük az egyik legnagyobb mértékben érintett Fernando Alonso) is a motorcserék miatti rajtbüntetések eltörlését szorgalmazná, mivel abból indulnak ki, ha a motorgyártó nem képes megfelelni a szabályoknak, akkor ne a pilótát büntessék, tönkretéve ezzel esélyeit. Ehhez képest az F1 irányítói négyről háromra szűkítenék a lehetőséget, további fejtörést okozva ezzel a gyártóknak.

A Mercedesnél a legritkább a motorhiba, a Renault és a Honda bajban lehet


Meg nem nevezett források szerint a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner a Brazil Nagydíj előtt a stratégiai csoport megbeszélésén ismét felhozta a témát, igyekezett megtámadni az ötletet, abban a reményben, hogy egyértelmű támogatást kap a rivális istállóktól is. Megpróbálta elérni, hogy ha már nem lesz engedékenyebb a szabály, akkor legalább szigorúbb ne legyen és maradjon az évi négy erőforrás.

A forrás tudni véli, hogy a Ferrari egyértelműen kinyilvánította, hogy nem támogatja Horner javaslatát, főleg azok után, hogy elképesztő összegeket öltek az olaszok abba, hogy a motor megbízhatóan végigbírja a kellő mennyiségű futást. Ezt a Scuderia mérnökei állítólag meg is erősítették, hogy az erőforrás megfelel majd a jövő évi kihívásnak.

Ez meredeken ellentmond Lewis Hamilton vágyainak, aki éppen a Brazil Nagydíj után nyilatkozta, hogy a Formula-1 számára az lenne a legjobb, ha a motorokat csúcsra járathatnák és nem kellene sétaautózással tölteni a futamokat. Most ugyanis mindenki azzal törődik, hogy kímélje az erőforrást, alaposan letekerik a teljesítményt, hogy biztosan kibírjon akár öt versenyt is. Ha jövőre valóban csak három motort használhatnak a pilóták büntetés nélkül, akkor átlagosan minden motornak hét teljes versenyhétvégét kellene kibírnia. Nem lesz egyszerű, különösen a Honda és a Renault lehet gondban az idei évet elnézve.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: