A Brazil Nagydíjon alaposan elszúrta az időmérőt a négyszeres világbajnok, már az első percekben odacsapta a Mercedest, emiatt kénytelen volt a bokszutcából rajtolni. Igaz, komoly előnyére vált, hogy teljesen új motort kapott, aminek teljesítményét alaposan fel is tekerhették, mivel már csak Abu Dhabi maradt hátra, így kevésbé kell beosztani, takarékoskodni.
Az eredményt saját szemünkkel láthattuk, fantasztikus köridők, szinte túlságosan is könnyű előzések a riválisok ellen, látványos felzárkózás, kevés híján még a dobogó is meglett. Mindössze bő öt másodperccel kapott ki a futamgyőztes Sebastian Vetteltől. Hamilton szerint ez a látványos versenyzés bizonyíték arra, hogy változtatni kellene a szabályokon, így a versenyzők sokkal keményebben mernék nyomni a futamokon.
A jelenlegi szabályozás évente mindössze négy motorban (komponensenként) határozta meg a teljes éves limitet, aki átlépi ezt, súlyos rajtbüntetésben részesül, ahogy ezt a második félévben már rendszeresen láthatjuk a Honda- és a Renault-motoros csapatok pilótáinál. Jövőre ez a tervek szerint háromra csökken, ami végképp kiölheti a látványos versenyzést, mivel senki nem fogja igazán keményen nyomni a gázt, mert spórol az erőforrással.
„Brazília volt az első, ahol végre úgy nyomhattam az autónak, ahogy igazán szeretném mindig. Nagyszerű volt. Amikor ezeket a motorokat tesztelik, mindig elmennek a határig, majd megállapítanak egy ennél alacsonyabb szintet, amit a mérnökök szerint egészen biztosan tartósan kibír az erőforrás. A lehetséges maximumhoz képest mindig sokkal, nagyon sokkal alacsonyabb terheléssel hajtom” – panaszkodott Lewis Hamilton.
„Én még jobban is vigyázok rá, mint kellene. Gyakran mondják a fülemre, hogy tekerjem feljebb, de én inkább óvatosabban használom, hogy biztosan kibírja. Tavaly Malajzia óta még inkább bennem van a félelem, nehogy túl erősen használjam a motoromat. Az idei szabállyal még valahogy kibékültem, de jövőre csak három motort lehetne használni, bele sem merek gondolni. Inkább arrafelé kellene elindulni a szabályalkotóknak, hogy sokkal jobban nyomhassuk, nem arra, hogy állandóan kímélő üzemmódban körözzünk” – tette hozzá a brit ász.