Ismét mért egy ütést a Red Bull fiatal holland titánja csapata motorszállítójára. A Renault-motort használó csapatok ugyanis abba a különleges helyzetbe kerültek, hogy a motorszállító az elmúlt hetek rengeteg erőforrás-meghibásodása miatt egyszerűen kifogyott a tartalék elemekből és korábbi fejlesztésű, már jócskán használt komponenseket kellett az autókba szerelni.
A Toro Rosso mellett a Red Bull is erősen érintett az ügyben, emiatt pedig Brazíliában a bikák kifejezetten letekert erőforrással mertek csak nekivágni a nagydíjnak, nehogy idő előtt felmondja a szolgálatot a Renault. Saját számításaik szerint így körönként több tizedmásodpercet is elveszítettek, ráadásul közvetve a gumikezelésre is romboló hatással volt.
A Renault nagyrészt már 2018-ra koncentrál, de Verstappen így is képtelen megérteni, hogyan lehetséges, hogy egy szállító kifogy az alkatrészekből már az idényzáró előtt. Mindezt úgy, hogy az év során jócskán voltak bajok a motorral, tehát előre készülhetett volna a francia gyár, hogy novemberre gondok lehetnek.
„Egyrészt megértem, hogy már a jövő évre fókuszálnak. Másrészt valaki mondja már meg nekem, hogyan lehetséges az, ha év közben ennyire sok meghibásodás történt már az erőforrással, akkor a motorszállító nem gyárt annyit, hogy a végéig elég legyen? Egyszerűen több kellett volna, hogy legyen minden alkatrészből a polcon” – nyilatkozta Max Verstappen a De Telegraafnak.
„Csak nekem tűnik ez logikusnak? Frusztráló? Természetesen, de el kell, hogy fogadjuk. Most, Brazíliában is végig éreztük a takarékra állított motor gyengeségét. Szinte egész verseny alatt láttam a Ferrarit és a Mercedest, de amint az egyenesbe értünk, elillantak tőlem. Rengeteget veszítettünk az egyenes szakaszokon, elég megnézni, hogyan előzött meg engem Hamilton. Semmi esélyünk nem volt” – panaszkodott a háromszoros futamgyőztes holland.
Ezek után a szintén több hosszú egyenessel tarkított záró futamon, Abu Dhabiban mennyi esélye lesz a Red Bullnak? „Ott is vannak hosszú egyenesek, ha nem tekerhetjük feljebb a motort, semmit nem fogunk elérni ott sem. De ez az utolsó futam, remélem, teljes gázzal mehetünk” – tekintett előre Verstappen. A legnagyobb kérdés inkább az lehet, hogy a Renault képes lesz-e felülkerekedni a megbízhatósági gondokon a téli szünet alatt.