Tavaly őszi F1-ben való felbukkanása után 2017 januárjában szerzett teljes hatalmat a Liberty Media a sportág felett, mikor Bernie Ecclestone-t Chase Carey váltotta pozíciójában. A cégóriás az első évet többnyire a Formula-1 megértésével töltötte, apróbb módosításokat végrehajtva a sportág működésében. Eközben természetesen lefektették azt az irányt is, amerre később mind a sport, mind a technikai oldalt tekintve tartani akarnak. Egy sajtótájékoztatón Carey elárulta, elsősorban a pályán zajló akció, a kiegyensúlyozottabb mezőny és a nézői élmény az, amiben fejleszteni akarják a száguldó cirkuszt.
„Az első szezon célja az volt, hogy több évnyi kritika után lendületet és pozitív jövőképet kapjon a sport” – nyilatkozta az amerikai vezérigazgató. „Ez még a folyamat eleje, de jól indultunk. Elsődleges szempontunk a versenyek jobbá tétele. A csapatokkal és az FIA-val együttműködve dolgozunk a költségek, a motorok, az aerodinamika, a pályák és a szabályok témáján is. Célunk a kiegyenlítettebb mezőny, a jobb csaták, a még nagyobb ’hűha’ faktor és a mindenki számára kedvezőbb üzleti modell.”
Carey azt vallja, hogy a sportág bizonyos fokú egyszerűsítése a jelenlegi istállóknak egészségesebb környezetet teremtene, a potenciális új csapatok számára pedig vonzóbbá tenné az F1-et. „Vannak csapatok, akik jelen pillanatban irreálisan sokat költenek, ez a költekezés ráadásul a nézők számára még csak nem is szolgál plusz értékkel. A jelenlegi motorok túl bonyolultak és túl drágák, ami nagy teljesítménybeli differenciákat jelent a pályán. A Liberty Media végső célja az, hogy a Formula-1 nagy vonzerőit – az egyedi autókat, a fejlesztési versenyt, a különleges technológiai megoldásokat – megtartsák, és egy élhetőbb köntösbe csomagolva kiaknázzanak minden benne rejlő potenciált.
„Ha egy kiegyenlítettebb mezőnyt és kiszámíthatóbb költségstruktúrát hozunk létre, bizonyos szempontból a csapatoktól megvédjük saját maguktól. Ha a versenyszellem eluralkodik, minden pénzedet elköltöd a győzelem értelmében, szóval szükség van egy szerkezetre, ami a mennyiségiről a minőségi költekezésre helyezi a hangsúlyt.”
Carey végül sejtelmesen elárult pár további fejlesztési ötletet. Ahogy fogalmazott, 2018-ban „egy újabb lépést” tesznek a helyszíni nézők kiszolgálása érdekében, elindítanak egy Netflixre hajazó online streaming szolgáltatást, 2019-től pedig a versenynaptárban is történhet „néhány izgalmas változás”.