Mivel minden téren teljesen más a franciák motorja, a McLaren a hírek szerint nagymértékben át kell, hogy tervezze autóját, több kulcsfontosságú ponton is. Amikor a wokingi istálló elkezdte a 2018-as évre való felkészülést és a jövő évi autó tervezését, a jelek szerint még a Hondára szabták a versenyautó bizonyos részeit. Igaz, október előtt nem is tudhatták (hivatalos bejelentés legalábbis nem történt), hogy a Renault-val szerződnek.
Az Auto Motor und Sport szaklap szerint a Renault erőforrás teljesen más architektúrával rendelkezik, mint a japán egység. Nem is kizárólag a motortérről van szó, hanem a sebességváltó sem felel meg a jövő évi követelményeknek. A csapat nem titkolja, kemény munka vár rájuk emiatt.
„Újra kell terveznünk a kuplungot és a sebességváltót is” – ismerte el a McLaren főtervezője, Matt Morris. A hűtési feltételek is teljesen megváltoznak, ám mivel nem igazán van összehasonlítási alapja a wokingiaknak, így első közös évadukban a Renault tanácsaira hagyatkoznak.
„Csak akkor fejleszthetünk saját ötleteink alapján új hűtőrendszert, ha már jóval több tapasztalatunk van a Renault-motorral” – tette hozzá Morris. Éppen a várható nehézségek miatt a McLaren ügyvezető igazgatója, Zak Brown nem is fogalmaz meg konkrét célkitűzést az első évadra.
„Direkt nem mondok olyat, hogy a dobogóra várjuk magunkat már az elején. Ha ugyanis ezt vesszük alapnak és mondjuk a negyedik helyen végzünk, akkor az csalódás lehet. Pedig jelen helyzetben egy negyedik hely kezdésnek kifejezetten jó érzés lenne. Fontos, hogy soha ne állítsunk fel se túl alacsony, se túl magas elvárásokat” – nyilatkozta Brown.
1990-ben a Formula-1 egyik leggyengébb istállója, a Life pórul járt egy ilyen motorszállító-váltásnál. A karosszéria nem illeszkedett tökéletesen a W12 helyett beszerelt Judd-erőforráshoz, Portugáliában pedig nagy sebességnél a motorborítás egyszerűen leszakadt az autóról. Igaz, egyébként sem lett volna esélye a borzalmasan elszúrt konstrukciónak egyáltalán az előkvalifikációról továbbjutni.