Ahogy arra számítani lehetett, Fernando Alonso austini motorhibája azt is magával hozta, hogy Mexikóban az elromlott erőforrást nem használhatja, így az cserére szorul. Természetesen, mivel már hónapok óta átlépték az évi meghatározott limitet, újra súlyos rajtbüntetéssel kell szembenéznie. Ami viszont kicsit váratlan, hogy Stoffel Vandoorne is ugyanerre a sorsra jut.
Rekordokat döntöget negatív értelemben a McLaren-Honda, ami a rajtbüntetéseket és a felhasznált motorkomponenseket illeti. Alonsónál három elemet cserélnek az erőforrásban, húsz hellyel kerül hátrébb a rajtrácson, Stoffel Vandoorne pedig mindenből teljesen újat kap, így neki harminc helyes a visszasorolás. Ebben a szezonban a McLaren összeadva már 109 motorkomponensnél jár, ami ismét rekord, nem valószínű, hogy büszke erre a japán motorgyártó.
„Sajnos megint csak ki kell cserélnünk az erőforrást Mexikóban. A végéről fogunk indulni. Valószínűleg ez a pálya egyébként sem kedvezne a csomagunknak, így végképp nem számítunk arra, hogy versenyképesek lehetünk. Talán éppen ez a helyszín a legjobb hely, hogy büntetést kapjunk, remélhetőleg ez Brazíliában és Abu Dhabiban a segítségünkre lesz” – nyilatkozta Fernando Alonso.
A többszörös világbajnok McLaren csapat szenvedését jól mutatja, hogy a tíz csapat közül a kilencedik helyen állnak, húsz pont a lemaradásuk a Haas-szal szemben, így egyáltalán nem valószínű, hogy akár egyet is előreléphetnek már. Ez főleg az állandóan visszatérő Honda-problémáknak köszönhető, az utóbbi hetek eseményei pedig még inkább aláhúzzák, hogy a McLaren valószínűleg jól döntött a versenyképtelen és megbízhatatlan erőforrás lecserélésével.
„Nem sokat várhatunk ettől a hétvégétől, a magam részéről egy 35-helyes büntetésre számítok, teljes motorcsere szükséges az autómban. De ha őszinte akarok lenni, már tudom, hogy birkózzak meg ezekkel a szituációkkal, rutinom van benne” – fogalmazott Stoffel Vandoorne, aki idén számtalan alkalommal kellett, hogy a mezőny végéről induljon. Igaz, Alonso sem tapasztalatlan idén ezen a téren.