A Renault motorokért felelős igazgatója, Remi Taffin ismerte el, hogy még mindig nincsenek azon a szinten a francia erőforrások a megbízhatóság terén, ami az F1-hez szükséges, de ez főleg az agresszívebb fejlesztési lépések miatt történik így.
A gyári csapatnál Nico Hülkenberg volt kénytelen már a verseny legelején kiállni az Egyesült Államokban, ráadásul négy versenyből harmadszor sújtotta technikai hiba. A Red Bullnál pedig Daniel Ricciardót érintette a meghibásodás, szintén közvetlenül a Renault-motor hibája miatt adta fel a futamot.
A teljesítmény nőtt a franciáknál, a megbízhatóság azonban kissé csorbát szenvedett emiatt. „A szezon során jól láthatóan növelni tudtuk a tempónkat, emiatt jóval gyakoribb vendégek vagyunk már a dobogón. Igaz, sajnos egyelőre túl sok motorhibát szenvedünk el ennek következtében, éppen ezért fókuszálunk erre a területre a leginkább” – nyilatkozta Taffin.
„Már a pályán próbálgatunk több olyan alkatrészt is, ami a 2018-as erőforrásunk alapját fogja adni, ez is egy előremutató lépés, ami a jövő évünket segíti. Rendkívül mozgalmas négy hónap elé nézünk, mielőtt a 2018-as autókat bemutatják, de ez szinte minden évben így történik” – tette hozzá a francia szakember.
Hogy mire számíthatnak Mexikóban a Renault-motort használók? „A hosszú egyenesek erősen igénybe veszik a motorokat, a ritka levegő miatt ugyanis a turbónak erősebb fordulaton kell dolgoznia, hogy elegendő oxigént pumpáljon a belsőégésű motorba. A számítások szerint nagyjából 8%-kal többet forog Mexikóban, mint például Abu Dhabiban, de az üzemanyag-fogyasztás nem túl magas egy körön” – tekintett előre Taffin.