A Milton-Keynes-i székhelyű gárda négy világbajnoki címet szerzett vállvetve a francia gyárral 2010 és 2013 között. A turbóéra kezdete óta azonban megromlott köztük a viszony, főleg azért, mert a kiváló Red Bull-kasztniból nem tudják kihozni a legtöbbet az évek óta a riválisoknál lassabb és főleg megbízhatatlanabb erőforrás miatt. Időnként nyílt kritizálás is folyt, sőt, 2015-ben egyszer már majdnem szétváltak útjaik, de jobb megoldás híján a bikák visszakullogtak a franciákhoz.
Jövőre a Renault hosszú távú szövetséget kezd a McLarennel, valamint a Toro Rosso is szállítót vált, a Hondával áll össze. Ezek és az utóbbi idők nyilatkozatai erősen megkérdőjelezik, hogy vajon a jövő év után is együtt marad-e a Red Bull a Renault-val. A bikák mindenesetre teljesen nyitva hagyják a 2019-es motor kérdését.
„Igen, semmi sincs eldöntve még 2019-cel kapcsolatban, minden nyitott. A jövő év tavaszára tervezzük meghozni a döntést, hogy hogyan tovább az azt követő esztendőtől. A Renault mindig is fair módon szolgálta ki a partnercsapatait, minket is. Az összes nagydíjgyőzelmünket Renault-motorokkal értük el eddig” – nyilatkozta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke.
„Eddig mindig egyenlő bánásmódban részesültünk, így továbbra is bízunk abban, hogy ez ugyanígy folytatódik. Igen, nagyszerű dolog, hogy a Honda marad a sorozatban, a Toro Rossónak pedig kiváló, hogy a Honda gyári csapataként működhet a jövő évtől” – tért ki a fiókcsapatra is a csapatfőnök.
„Természetesen a Red Bull csoportnak ez remek lehetőség arra, hogy figyelemmel kísérhessük a Honda előrehaladását és fejlesztési munkáit, mielőtt jövő tavasszal döntést hozunk arról, melyik motorszállítóval folytatjuk a jövőben” – ismerte el a Hondával való együttműködés lehetőségét Horner.
A szakember abban is biztos, hogy a Renault megbízható és versenyképes erőforrásokkal látja el a Red Bullt jövőre is, annak ellenére, hogy a gyári istállóval és a McLarennel is szoros a kapcsolatuk. „Természetes, hogy a McLaren és a Renault most mézesheteiket élik, Fernando Alonso pedig régen a pilótájuk volt, de nekünk a saját dolgunkra kell összpontosítanunk”.
„Mi csak annyit kérünk, hogy a Renault fair módon álljon az ügyhöz, ahogy ezt eddig mindig is tették. A korábbi szezonokban is egyenlő bánásmódban részesültünk a saját gyári csapatukhoz képest is” – zárta gondolatait Horner.