Miután a levezető körben Lance Stroll és Sebastian Vettel összeütközött lassú tempónál, alaposan összetört a Ferrari bal hátulja, köztük a bal hátsó kerék is. A versenyautó nem maradt üzemképes, így a négyszeres világbajnok leparkolta autóját a pálya szélén. A kormányt nem tette vissza a helyére, hanem magával vitte, ráadásul nem is várta meg az orvosi autót, hogy visszaszállítsa a bokszba, hanem felült Pascal Wehrlein Sauberjének oldalára.
Hogy mennyiben volt hibás, illetve szabályellenes Vettel viselkedése? Charlie Whiting magyarázta el a Sky Sports F1-nek adott interjúban, miért nem büntették meg a kétszeres kihágásért a németet. „Nem igazán foglalkoztam ezzel az aprósággal, elsősorban mivel a verseny befejeződött, mindenkit leintett a kockás zászló”.
„Másodszor, a szabály fő célja, hogy a versenybírók munkáját segítsük azzal, hogy az autót minél könnyebben el tudják távolítani a pályáról. De jól láthatóan ez ott és akkor nem volt szükséges. Szerintem egyetértünk, hogy láttunk már pilótákat egy-egy ütközés után ennél mérgesebben eldobni a kormányt jó messzire és senki sem piszkálta őket, hogy gyorsan tegyék vissza” – nyilatkozta Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója.
„Mivel minden a rendes kerékvágásban folytatódott tovább, ilyenkor úgy vélem az ember tanúsíthat egy kis megértést, így nem éreztem, hogy jelentenem kellene az esetet a versenybíróságnak” – tette hozzá Whiting. Mennyiben tetézte a helyzetet még az, hogy Pascal Wehrlein visszaszállította honfitársát a bokszba autója oldalán?
„Meg kellett volna várnia az orvosi autót, hogy behozza, de bizarr módon erre egyáltalán nincs szabály, hogy kötelező lenne. Azóta megbeszéltem mindkettejükkel az esetet. Ilyenkor meg kell várni az orvosi kocsit, mert biztosan hamarosan odaér” – reagált a másik problémára a versenyigazgató.