A kétszeres világbajnok tempója nem volt véletlen, ugyanis a wokingi istálló egy teljesen új aerodinamikai csomaggal jelentkezett Malajziában. A javulást nagyjából le is lehet mérni, mivel egyelőre csak Fernando Alonso kapta meg az újításokat, Stoffel Vandoorne autójára csak Japánban kerülnek fel. Az utóbbi időszakban közel hasonló időket autózott a két McLaren pilóta egymáshoz, Malajziában azonban egyelőre Alonso látványosan jobb, 1,1 másodpercet vert csapattársára és ötödik lett, a belga pilóta pedig tizenharmadik.
A motor gyengeségét is figyelembe véve lehet sejtésünk, mennyire erős az új fejlesztés, de Alonso a pozitív nap ellenére is figyelmeztet, ezek még csak szabadedzések voltak. „Az első másfél órában csak igyekeztünk letesztelni az autót, hogy minden rendben működik. Valószínűleg azért is voltunk ilyen gyorsak, mert akkor voltunk kint, amikor a pálya már kevésbé volt vizes. Harmadik helyen végeztünk, ami minden körülmények között remek” – nyilatkozta a pénteki nap végén Fernando Alonso.
„A második szabadedzésen az autó továbbra is kezesen viselkedett, nagyon könnyű volt vezetni szárazon is. Szombatra nem is maradtak túl nagy dolgok, amiken változtatni kellene, ez kifejezetten jó, meglátjuk, mire leszünk jók” – dicsérte autója újításait a spanyol ász.
„A Q3-ba kerülés így is nehéz lesz, mint általában, de megpróbálunk odaérni és ott már bármi lehet. Este mélyen meg kell vizsgálnunk a fejlesztésekről szerzett adatainkat, de mindenképpen nagyon biztató, hogy minden egyes alkalommal, amikor különböző beállításokkal mentem ki a pályára, ugyanolyan jól vezethető maradt az autó” – tekintett előre bizakodón Alonso.
Lehet, hogy nagyot húzott aerodinamikai téren a McLaren az újításokkal és ez feltétlenül egyet jelenthet azzal, hogy Fernando Alonso hosszabbít a McLarennel és jövőre Renault-motorral újra a dobogóért lesz harcban (a szakértők döntő többsége egyébként is erre számít).