DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
F1

Kulcskérdések az F1-es bajnoki hajrá előtt

Már csak hat futam van hátra a 2017-es szezonból, s bár a Mercedes lépéselőnyben mindkét fronton, még bármi megtörténhet - fontos lesz azonban, hogy az esélyesek hogyan fognak viselkedni egyes helyzetekben.

Nemcsak Lewis Hamilton növelte 28 pontra előnyét Sebastian Vettellel szemben Szingapúrban, de a Mercedes ijesztő tempóra volt képes azon a pályán, amely elvben legkevésbé fekszik nekik a szezon második felének helyszínei közül. Az Autosport összeszedett néhány kérdést, melyek megválaszolása ugyan a csapatokon és a pilótákon áll, azonban fontos elgondolkozni rajtuk annak érdekében, hogy tisztázzuk a felek közötti erőviszonyok állását.

Mostantól mindenütt a Mercedes lesz a leggyorsabb?

Hosszabb tengelytávjának, erősebb motorjának és hatékonyabb aerodinamikájának köszönhetően elvben a W08-as lehet jobb a hátralévő versenyeken, de nem mindenütt egyenlő arányban. Sepang egyértelműen az ő pályájuk hosszú egyeneseivel és elnyújtott kanyarjaival, Suzukának azonban vannak olyan részei, melyek mindkét autónak bejönnek. Austin a Mercedes felségterületének tűnik, Mexikóban, Brazíliában és Abu Dhabiban azonban visszavághat a Ferrari. Ha a Red Bull fejlesztései is beválnak, izgalmas csata várható az év utolsó harmadában.



A Mercedesnek sikerült megoldania problémáit Szingapúrban?

A futam után összeszedtük, milyen okai voltak a csapat feltámadásának, a pilóták azonban sokkal stabilabbnak nevezték autójukat, körülményektől függetlenül. Toto Wolff azonban úgy gondolja, hogy minden összejött nekik a verseny során, és nem sikerült mindenre választ találniuk.

Mi a helyzet a megbízhatósággal?

Hamilton tavalyi motorhibája hatalmas csapást jelentett bajnoki esélyeire Rosberggel szemben, és szintén a Mercedes az a titulusért hajtók közül, amely verseny közbeni technikai hibát volt kénytelen lenyelni id, Valtteri Bottas autójában, Barcelonában. A csapat Spában bevetette idei negyedik motorját, amelynek kilenc versenyt kell kibírnia, a Ferrari viszont valószínűleg Sepangban veti be utolsó specifikációját, ennek azonban már csak hat hétvégéig kell kitartani.

Vettel Hamiltont üldözi, vagy Bottasszal szemben védekezik?

A finn pilóta közelebb van a ferrarishoz, mint a német Hamiltonhoz, Bottas pedig nem is titkolja célját, azaz hogy elkapja Vettel grabancát. Egyelőre úgy tűnik, hogy a vb-cím elúszott számára, a Mercedes pedig minden lehetőséget meg fog adni neki annak érdekében, hogy legalább az ezüstérem összejöjjön.

Lesz-e csapatutasítás a Mercedesnél?

Bottas nem hivatalosan is elismerte, hogy kész beállni csapattársa mögé, amely a Mercedes számára is lehetővé teheti csapatsorrend alkalmazását, Toto Wolff azonban még mindig hezitál ezzel kapcsolatban, mint annak a héten hangot is adott.

Magabiztos-e a Mercedes?

Toto Wolff a Szingapúri Nagydíj leintése után azt mondta, nem fognak elkényelmesedni azok után, hogy a szezonban nem tapasztalt előnnyel vezetnek a bajnokságban - nem is rájuk vallana.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: