Felipe Massa nem zárta élete hétvégéjét Szingapúrban, a rettentő gyenge kezdés után egy ideig úgy tűnt, jó esélyei lesznek pontokat szerezni, végül azonban csak utolsóelőtti lett. Már az időmérőn elkezdődött a brazil kálváriája, a futam pedig összességében elég kaotikusra sikeredett.
„Úgy tűnik, ez Szingapúr törvénye, hogy valami előre nem látható dolognak mindig bele kell nyúlnia az eseményekbe. A gyenge időmérővel kezdődött, amikor a Q1-ben hibáztam és hozzáértem a falhoz. Abban a pillanatban hat-hét tizedet jelentett az nekem, végül pedig azt okozta, hogy ne tudjak továbbjutni a következő körbe. Nem hinném, hogy a Q3-ra lett volna bármi esélyem, de így nem tudtam kihozni az autóból mindent, ami benne rejlett” – kezdte elemzését Felipe Massa a motorsport.com szakoldalnak.
„Vasárnap helytállónak bizonyult az időjárás-jelentés, nem sokkal a rajt előtt elkezdett szakadni az eső és minél inkább közeledett a start pillanata, annál inkább erősödött az intenzitása. Kevés időnk volt és nehéz döntést kellett hozni, melyik gumit válasszuk. Monzában az esős időmérőn az extrém esőgumi bizonyult a jó választásnak, úgy éreztem, nagyon hasonló lesz itt a helyzet a pályán”
„A különbség a hőmérsékletben adódott Monzához képest, de úgy éreztem, hogy kevesebb rizikó rejlik a teljes esőgumiban, főleg az első körökben. Esélyt adhatott volna nekem több pozíciót szerezni azokkal szemben, akik az intermediate gumikkal rizikót vállaltak. Ahogy megkezdtük a versenyt, már én is rájöttem, hogy nem jól döntöttem, mert a gumijaim lassabbak voltak, mint a középmezőnybeli riválisaim többségének” – mutatott rá a hibás döntésre Felipe Massa.
„Sajnos egyértelműen látszott, hogy a köztes esőgumi volt a jó döntés az első méterektől kezdve. Egyre lassultam, de a csapat szólt rádión, hogy maradjak még a pályán, mert meg akartunk spórolni egy extra kiállást, hogy egyből a slickekre váltunk. Bár nem voltam meggyőződve, hogy helyesen tesszük, belementem. A friss köztes esőgumikért kiállók elé kerültem, de ahogy újraindították a versenyt, egyértelmű lett, hogy a tempóm nagyon lassú. Három kör alatt húsz teljes másodperccel lemaradtam a csoporttól” – panaszkodott a brazil.
„Amikor végre kiálltam én is cserélni, hirtelen öt és fél másodpercet gyorsultam korábbi legjobb körömhöz képest, a tempóm végre jó volt. Sajnos a korábban elvesztegetett időt már nem lehetett behoznom, így végül a kockás zászlóig még a legjobb tízbe se kerültem be. A jó hír csak annyi, hogy legalább Lance (Stroll) hozott négy pontot a csapatnak” – tette hozzá Massa.
„A rajtbaleset? Őszinte leszek, semmit sem láttam belőle, mivel ahogy elindult a verseny, olyan esőfüggöny keletkezett előttem, mintha egy fal irányába autóztam volna. Azóta természetesen visszanéztem az esetet, Sebastian Vettel túlságosan agresszíven húzott balra, hogy védje a pozícióját, ez hozta magával a további történések láncolatát. Természetesen Max Verstappen még fiatal, de végül nem hinném, hogy bármi hibát vétett volna ezúttal” – védte meg a hollandot Massa.
„Az ilyen dolgok egy ilyen szoros világbajnoki küzdelemben döntő fontosságúak lehetnek. Emlékszem, 2008-ban, Szingapúrban a saját esetemre is, életem egyik legszerencsétlenebb versenye volt, soha nem fogom elfelejteni, milyen súlyos kihatással lett végül a szezon végkimenetelére” – utalt a 2008-as bokszutcai bakira, előtte pedig Nelson Piquet falnak csapódására Massa, aki a biztos győzelmet veszítette el akkor, ezzel együtt év végén a világbajnoki címet is.