DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
F1

Lauda szerint is inkább Vettel a hibás

Megoszlanak a vélemények a Formula-1 berkein belül a Szingapúri rajtbalesetről. A Ferrari inkább Verstappen hibájának érzi, más csapatok szerint a holland ezúttal nem hibázott. Lauda számára egyértelműbb a dolog.

Könnyen lehet, hogy a kiváló időmérő edzés ellenére Sebastian Vettel 2017-es világbajnoki álmai Szingapúrban értek véget, de legalábbis hatalmas csapást szenvedtek el. Amikor nem sokkal a start előtt elkezdett intenzíven ömleni az eső, sejthető volt, hogy nem szokványos vége lesz a futamnak, de arra valószínűleg senki nem gondolt, hogy az első négy helyezettből három már az első kanyar előtt kiüti egymást.

Vettel az első kockából látványra jól eljött, de közel tudott hozzá kerülni a bal oldalán érkező Max Verstappen, akit viszont már az egészen kiválóan rajtoló Kimi Raikkönen balról előzött időközben. Vettel balra húzódott, igyekezett a lehető legkevesebb teret hagyni a holland riválisnak, ő azonban nem tudott emiatt hova menni és a harapófogó miatt mindhárman összeütköztek és véget is ért számukra a verseny.

Verstappen elkerülő manővert igyekezett végrehajtani, ennél többet nem tehetett. A szakemberek számára kicsit érthetetlen, hogy Vettel miért húzta ennyire erősen balra az autóját éppen Verstappennel szemben, akinél eleve várható volt, hogy nem fog megfutamodni, lévén, nincs mit vesztenie már idén. A holland még így is próbálta elkerülni a koccanást, így azonban Kimi Raikkönent gyűjtötte be balról.

Itt már megtörtént a baj, Vettel autója már ekkor végzetesen megsérült


Vettel semleges maradt, nem hibáztatott senkit, a Ferrari istálló szerint Verstappen hibája volt, mert túl agresszíven vezetett, a Red Bull csapatfőnöke pedig gyorsan pilótája védelmére kelt és szerinte egyértelműen a Ferrarik voltak a hibásak a balesetben. Mit gondol egy félig-meddig kívülálló, Niki Lauda?

„Ez egy normális versenybaleset, bármikor történhet ilyesmi. Ha Vettel nem húzódott volna erősen keresztbe, megnyerhette volna a versenyt, ebben nincs is kérdés” – fogalmazott a háromszoros világbajnok osztrák legenda, aki a Mercedes egyik főnöke. Vettelnek ezzel a kieséssel egy 18 versenyen át tartó pontszerző sorozata szakadt meg, 2016-ban esett ki utoljára versenyből, Malajziában (ahogy Lewis Hamilton is).

A német pilóta mindenesetre igyekezett előrefelé tekinteni, bár 28 pontos hátrányát ledolgozni ezzel a Mercedesszel és ezzel a Hamiltonnal szemben óriási kihívás lesz. „Nem tudunk már mit tenni, keserűséget érzek. Még vannak lehetőségeink javítani” – tekintett előre Sebastian Vettel. Az mindenesetre bizonyos, hogy a négyszeres világbajnok túl sokat kockáztatott a manőverrel, aminek köszönhetően nullázott és hatalmas ponthátrányba került az összetettben.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: