A kétszeres világbajnok többször kifejtette, hogy a Honda motorja nélkül jóval előrébb járhatna a csapat. A teljesítmény hiánya mellé megbízhatatlanság is párosult, ami sok volt az utóbbi időben, nem csak Alonsónak, de a McLarennek is.
A szakítás nagy valószínűséggel eredményezheti a spanyol bajnok maradását a McLarennél, amit Brown is megerősített: „Biztosak vagyunk benne, hogy Fernando Alonso ott lesz a jövő évi autónkban is, és ugyanaz lesz a pilótapárosunk, mint most. Fernando hatalmas érték, és elégedett a döntésünkkel, mi pedig azzal, hogy velünk versenyez, így azt hiszem, csak jó lehet ennek a történetnek a vége.”
A McLaren vezetője azonban igyekezett hangsúlyozni: nem a spanyol nyomására, vagy megtartása miatt cserélték le a Hondát a francia gyártóra, egy ilyen horderejű döntést nem lehet egyetlen ember miatt meghozni: „Amikor az ember hoz egy ilyen súlyú döntést, azt kell mérlegelni, mi a legjobb a csapatnak, és nem engedhető meg, hogy a versenyző döntsön, milyen motor legyen az autóban.”
„A Ferrari nem volt olyan versenyképes, mint a Mercedes 12-24 hónapja, de most úgy tűnik, ez a helyzet. A Renault egy kiváló motorgyártó, azt hiszem elhamarkodott lenne azt mondani, hogy a következő évben is a harmadik legjobb erőforrás az övéké” - folytatta az új motorgyártó lehetséges képességeivel az amerikai üzletember.
A wokingiak nem lehetnek elégedettek, hogy meg kellett lépniük ezt a váltást: „Előre kell tekintenünk a motorversenyzésben. Csalódottak vagyunk, hogy nem működött a Hondával, mert egy remek gyárról van szó. Szép a McLaren és a Honda története, de most már tovább kell lépnünk.”