Bár Szingapúrban szokás szerint idén is éjszakai versenyt láthatunk majd, a pénteki első szabadedzésre azonban még nappali fénynél került sor. A korábbi esőzések miatt ugyan volt még néhány nedves folt az aszfalton, ám egyértelműen a száraz pályára alkalmas gumi volt a helyes választás a versenyzők számára, akik közül néhányak – például Kimi Raikkönen, Daniel Ricciardo és Stoffel Vandoorne – autójára ezúttal is felkerült a jövőre bevezetendő halo. Volt egyébként két beugró pilóta is a résztvevők között: Antonio Giovinazzi Kevin Magnussen Haas-Ferrarijába, Sean Gelael pedig Carlos Sainz Toro Rossójába ülhetett be – az indonéz első hivatalos F1-es edzésén vett részt.
A tréning első harmadában még a két Mercedest láthattuk az eredménylista élén, utána viszont előbb Daniel Ricciardo, majd Max Verstappen ragadta magához a kezdeményezést az immár ultralágy gumikkal felszerelt Red Bullokkal. Aztán amikor már Lewis Hamilton autójára is felkerült a lila színjelzésű abroncs, a világbajnoki éllovas az első 1:43 alatti körrel visszavette az első pozíciót a hollandtól. Mindeközben nem mindenkinek alakult zökkenőmentesen a gyakorlása: Lance Stroll váltóhiba miatt idejekorán kénytelen volt befejezni a körözést.
A szabadedzés utolsó harmadára fordulva ismét a Red Bull keveredett az élre, Ricciardo ráadásul 1:42,489-es idejével a korábbi pályacsúcsot is átadta a múltnak. Ezzel a körrel az ausztrál aztán be is húzta az elsőséget, ám így is alig egy tizedmásodperc volt a fórja a végére feljavuló Sebastian Vettellel, valamint saját csapattársával, Max Verstappennel szemben. Hamiltonnak így be kellett érnie a negyedik hellyel, Valtteri Bottas elé pedig még Sergio Perez is befért a Force Indiával. A hetedikként záró Kimi Raikkönen már egy másodpercen kívülre került, a top10-be pedig a McLaren-Hondával meglepően elöl szereplő, de így is panaszkodó Fernando Alonso, valamint Nico Hülkenberg és Danyiil Kvjat fért még be.
Az 1. szabadedzés végeredménye:
1. | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 1m42.489s | - | 21 |
2. | Sebastian Vettel | Ferrari | 1m42.598s | 0.109s | 21 |
3. | Max Verstappen | Red Bull/Renault | 1m42.610s | 0.121s | 23 |
4. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1m42.904s | 0.415s | 27 |
5. | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1m43.423s | 0.934s | 25 |
6. | Valtteri Bottas | Mercedes | 1m43.434s | 0.945s | 27 |
7. | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1m43.734s | 1.245s | 25 |
8. | Fernando Alonso | McLaren/Honda | 1m43.759s | 1.270s | 19 |
9. | Nico Hulkenberg | Renault | 1m44.101s | 1.612s | 24 |
10. | Daniil Kvyat | Toro Rosso/Renault | 1m44.220s | 1.731s | 25 |
11. | Stoffel Vandoorne | McLaren/Honda | 1m44.340s | 1.851s | 25 |
12. | Jolyon Palmer | Renault | 1m44.961s | 2.472s | 25 |
13. | Esteban Ocon | Force India/Mercedes | 1m45.053s | 2.564s | 25 |
14. | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 1m45.084s | 2.595s | 27 |
15. | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 1m46.456s | 3.967s | 20 |
16. | Antonio Giovinazzi | Haas/Ferrari | 1m46.782s | 4.293s | 27 |
17. | Lance Stroll | Williams/Mercedes | 1m47.190s | 4.701s | 11 |
18. | Sean Gelael | Toro Rosso/Renault | 1m47.570s | 5.081s | 26 |
19. | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1m47.699s | 5.210s | 23 |
20. | Pascal Wehrlein | Sauber/Ferrari | 1m47.886s | 5.397s | 24 |