DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
F1

Nem a motorbüntetések miatt jött az F1 vezére

A csapatvezetők után most a Liberty Media első embere, Chase Carey is felszólalt a szigorú technikai korlátozások miatt gyakran átláthatatlanná váló rajtbüntetések ellen, amelyek már azt is veszélyeztetik, hogy a versenyzők legyenek a sport fő attrakciói.

Az Olasz Nagydíj időmérőjét követő hátrasorolósdi valószínűleg bevonul a Formula-1 történetének legzavarbaejtőbb és -abszurdabb pillanatai közé: három és fél órát kellett várni arra, hogy az esőben véget érjen a kvalifikáció, és végül az egészet szinte semmissé tette, hogy kilenc versenyző helyét bolygatták fel a rajtrácson, mivel máris túllépték az erőforrás bizonyos egységeinek a szezonra előírt keretét.

A probléma kicsúcsosodását látva többen is mihamarabbi megoldást, a szabály megváltoztatását sürgették, és most beállt közéjük az a személy is, akinek véleménye az egyik legnagyobb súllyal bír jelenleg az F1-ben: Chase Carey, a sportot irányító Liberty Media első embere.

carey-lauda



„A büntetések rendszere tényleg odáig fajult, amikor már senki szerint sem úgy működik, ahogy szeretnénk. Aztán itt volt Monza, ahol a mezőny fele büntetéseket kapott, amit senki nem látott át” - méltatlankodott Carey is.

„Persze a technológia is fontos része ennek a sportnak, de nem akarjuk, hogy mindenekelőtt a mérnöki képességekről szóljon. Azt szeretnénk, hogy a sportban a versenyzők legyenek a főszereplők, akik a kor legjobbjának számító technikával felvértezve küzdenek meg egymással.”

Már csak azért is sürget a határidő a megoldás megtalálására, mert a 2018-as technikai szabályok már úgy fogalmaznak, hogy az idei négy helyett csupán három elemet használhatnak autónként büntetlenül a teljes szezon során, ami valószínűleg csak még több hasonló helyzetet vonna maga után. Ráadásul a Red Bullt irányító Christian Horner korábbi szavait nyomatékosítva most a Mercedes részéről Niki Lauda is utalt rá, hogy a kitűzött célt, vagyis a költségcsökkentést jelen állapotában már nem is szolgálja ez a szigorú korlátozás.

„Mindenki azt mondta, hogy a motorok olcsóbbá fognak válna az ügyfelek számára, ha kevesebbet építünk belőlük, de már régóta tudjuk, hogy semmit sem spórolnánk meg azzal, ha csak három motor lenne használható egy szezonban, hiszen a próbapadon való tesztelés költsége csak annál magasabb lesz” - magyarázta Lauda.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: