DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 4. hétfő
F1

Mégis motorszállítót válthat a Red Bull

Több híresztelés is napvilágot látott az elmúlt napokban. A Red Bullt 2019-től a Hondával, majd a Porschéval is összehozták, a csapatfőnök azonban előbb cáfolta, majd egy egészen új céget dobott be.

Köztudott, hogy a Red Bull és a Renault partnersége nem mentes a vitáktól és a viharoktól 2014 óta, egyszer már majdnem szakított egymással a két cég. Végül azonban a bikáknak nem akart egyik rivális sem motort szállítani, így kénytelenek voltak tovább folytatni az együttműködést, bár azóta sem tökéletes a kapcsolat.

Az idei évben is többször összezörrentek, mivel a Renault erőforrásai amellett, hogy egyértelműen a Mercedes és a Ferrari mögé szorultak, meglehetősen megbízhatatlanok is. Különösen Max Verstappen szenved sokat a motorhibák miatt. A spekulációk arról szóltak, hogy a Red Bull azért egyezett bele, hogy a fiókcsapata a gyenge és megbízhatatlan Hondával álljon össze, mert szeretnék lemérni, mennyit fejlődik a Honda. Ha a japán erőforrás felzárkózik a jövő évben, akkor 2019-től a Red Bull is a japánokkal szerződne.

Egy teljesen másik szálon elindult egy olyan híresztelés, hogy a Porsche vetett szemet a Red Bullra és a német gyártó egyre valószínűbb visszatérésekor (igaz, az legkorábban 2021-ben történik meg) a bikákkal lép frigyre, így a Porsche élcsapathoz kerülhetne, ugyanakkor az energiaitalosok gyári csapattá válhatnának ismét.

Valóban ennyire kézenfekvő lenne egy motorszállítói szerződés is?


A Red Bull csapatfőnöke először inkább kitérő válaszokat adott Szingapúrban arra a híresztelésre, hogy a Renault a sok vita miatt 2019-től megválna csapatától, majd elhintett egy megjegyzést, ami arra utal, hogy az Aston Martin lehet az új partner, amint a francia gyártóval lejárt a szállítói szerződés.

„Hamarosan egy másik bejelentés is napvilágot láthatna, ami nem a Porschét érinti. Nem a Porsche az. Már szerződési viszonyban állunk egy autógyártó vállalattal, nem kell hozzá agysebésznek lenni, hogy kilogikázzák, melyik az” – utalt egyértelműen az Aston Martinra Christian Horner.

A Red Bull és az Aston Martin technológiai együttműködése 2016 elején kezdődött, először csak annyiban, hogy Adrian Newey főtervező szakértelmét kölcsönözték a márka utcai autóinak tervezéséhez, a Formula-1-es kötelezettségei mellett. Az Aston Martin Valkyrie modell az AM-RB 001-es jelzést kapta, miközben az Aston Martin emblémája megjelent a Red Bull F1-es autóin.

2019-ben könnyen lehet, hogy a Red Bull se nem Renault, se nem Porsche és nem is Honda motorokkal áll majd rajthoz.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: