Jól értesült források szerint a Hondával szakító McLaren és a Renault hároméves szerződést írt alá, melyet a felek még a Szingapúri Nagydíjat megelőzően bejelentenek. Ez maga után vonja a megállapodással elégedett Fernando Alonso maradását is az istállónál, ám egy csavarral: a McLaren állítólag csökkentett fizetést ad a spanyolnak a Honda elveszett milliói miatt – eddig a motorszállító járult hozzá költségvetésükhöz, az új erőforrásért viszont nekik kell fizetniük. A Sportsmail nagyjából 25 millió dollár fölé becsüli a spanyol új éves járandóságát, míg Alonso eddig szezononként 35-40 milliót keresett.
„A Renault-megállapodás végleg elkészült” – jelentette ki Bernie Ecclestone, a Formula-1 tiszteletbeli elnöke. A thisisf1.com által idézett Ecclestone a spanyol versenyző hosszabbításáról is ugyanilyen bizonyossággal beszélt: „Alonso maradása szuper hír. De azt nem értem, miért lesz a McLaren bármivel is boldogabb a Renault-val, mint most a Hondával. Nem a Honda hibája volt, hogy nem működtek a dolgok, hanem a McLarené. Minden nap egymással harcoltak valami miatt ahelyett, hogy közösen dolgoztak volna, ami butaság volt.”
Ecclestone felvetését arról, jobb opció-e egyáltalán a Hondánál a Renault, több F1-es szakértő is visszhangozza. Szerintük a francia motor csak átmeneti megoldás lehet: nyilván nem véletlen, hogy a szerződés 2020-ig szól, amelyet követő évben átalakulnak a motorszabályok, és új gyártók szállhatnak be.
„Látni kell, hogy ez csak rövid távon oldja meg a problémát” – mondta a brit Sky Sports kötelékébe tartozó Marc Priestley, az egykori McLaren-szerelő. „A McLaren és Honda munkakultúrája egyszerűen nem illett össze. Három éven át próbálkoztak, de a kapcsolat tönkrement. Mi történik jövőre? A McLarennek egy ügyfélmotor marad a Renault-tól. Ez nem lehet számukra hosszú távú megoldás, de remélhetőleg legalább dobogókra esélyes pozícióba katapultálja őket, ami nagy lépés a mostani helyzethez képest. És azután? Mi járhat a fejükben? Beszéltek a Porsche Formula-1-be érkezéséről két-három év távlatában, és ott a saját motor készítésének lehetősége is.”