A közelmúlt autósportot megrengető híreinek egyike a Porsche kiszállása volt a Hosszútávú Világbajnokságról: az előző két vb-címet megnyerő márka a WEC-t a Formula-E-re cseréli 2018 után. A márka LMP1-es csapata azonban nem oszlik fel, teljes egészében egyben marad, ami táptalaj a spekulációknak, hogy a FE mellett F1-es szerepvállalásra is készülnek.
„Ezekre az emberekre mind szükségünk van a jövőben” – nyilatkozott sejtelmesen az Auto Motor und Sportnak Michael Steiner, a Porsche kutatás-fejlesztési igazgatója. „Az a nagyszerű csapat, melyet az LMP1-ben építettünk fel, magas szinten motivált, és óriási tudásanyag birtokában van. Jó ötlet konkrét tervet kidolgozni a mérnökök, szerelők és még versenyzők számára is.”
A szakember elismerte, a gyár mérnökei egy olyan motoron dolgoznak, amelyből a 2021-es motorszabályoknak megfelelő Formula-1-es erőforrás is formálódhat. A Porsche meghívott megfigyelőként jelen volt a közelmúlt F1-es találkozóin, melyeken a gyártók az említett szabályokat dolgozzák ki.
„Más gyártókhoz hasonlóan az FIA meghívására mi is részt veszünk a tárgyalásokon a jövő Formula-1-es motorjáról. A csapat Weissachban jelenleg nem egy F1-es motoron dolgozik, hanem egy magas hatékonyságú erőforráson koncepció szintjén, azon döntés nélkül, hogy mihez kezdünk ezzel a motorral” – magyarázta Steiner. Szavaiból kiolvasható, hogy a koncepcióból F1-es motor is lehet.
A 2021-es szabályoknak jelenleg csak a körvonalai vannak meg, a kulcsszavak azonban az erőteljesebb, egyszerűbb, olcsóbb és hangosabb motorok. A Red Bull abban reménykedik, hogy az új formula egy független szállítót is a sportba csábít, amely olcsó, 10 millió euró alatti motorokkal lát el csapatokat – ellenkező esetben az istálló távozhat.