Fontos bejelentést tett a Porsche: 2018 végén kiszáll az LMP1-es gyártók amúgy is nagyon beszűkült sorából és átnyergel a Formula-E-re - ahogy azt a Mercedes is teszi a DTM kárára. A döntés már csak azért is érdekes, mert a "testvérgyártó" Audi éppen tavaly jelentette be a kilépését, így jelen állás szerint egyedül a Toyota maradna a P1-ben - a Mercedes bejelentésével együtt túlzás nélkül állíthatjuk, hogy az autósport történetének szempontjából mindenképpen meghatározó hetünk van.
"Belépni a Formula-E-be és sikereket elérni ebben a sorozatban logikus lépés a Mission E utcai autós programunkban. A technológiai fejlődés és a szabadság egyre vonzóbbá teszi számunkra a Formula-E-t, számunkra ez jelenti most a megfelelő környezetet" - mondta Michael Steiner, a Porsche vezetőségi tagja.
"Ha valaki öt évvel ezelőtt azt mondja nekem, hogy egy olyan gyártóval kötünk partneri szerződést, mint a Porsche, nem hittem volna el. Egy ilyen nevet a Formula-E-ben tudni a versenyzés és a sportautózás örökségének szempontjából óriási dolog" - tette hozzá Alejandro Agag, a Formula-E promótere.
A Porsche már mesterhármasnál jár Le Mans-ban, idén is az ő triójuk vezeti a bajnokságot, mégis komoly kétségek között hagyják a P1-es kategóriát - óriási kérdés, hogy lesz-e gyártó, aki a WEC felé indul, mert ha nem, könnyen lehet, hogy a Toyota is mást helyez előtérbe.