Már lassan egy éve beszédtéma a Mercedes sportprogramjának közeljövője, hiszen a stuttgartiak előszerződést kötöttek a Formula-E-vel, amely opciót biztosított számukra ahhoz, hogy a 2018-as év végén kezdődő ötödik szezontól csatlakozzanak a sorozathoz. A német autógyár most, július 24-én bejelentette, hogy él ezzel a lehetőséggel, viszont két nem várt fejlemény is tartogattak.
A Formula-E-hez való csatlakozás mindenekelőtt komoly anyagi áldozattal jár a Mercedes számára, amely nem szándékozik az eddigieknél eggyel több élvonalbeli sportprogramot működtetni. A motorsportrészleg költségvetésének legnagyobb hányadát természetesen a Formula-1-es szerepvállalás köti le, ahol még mindig hosszú távra terveznek, a másik kiemelt sorozatot pedig a Német Túraautó-bajnokság, azaz a DTM jelenti számukra. Az elektromos bajnoksághoz való csatlakozással párhuzamosan azonban fájó döntést hoztak, miszerint a 2018-as szezon után kiszállnak a világ legerősebb túraautós erődemonstrációjának tartott DTM-ből, amelynek (és elődjének) 1990 óta tagjai. Ezzel a következő évad végével magára hagyják ott két házi riválisukat, a BMW-t és az Audit - amely gyártók egyébként szintén szerepet vállalnak a Formula-E-ben is, így a német trió küzdelmei ott folytatódhatnak.
A másik változást pedig az jelenti, hogy az előzetes tervekkel ellentétben nem az ötödik, csak a hatodik, 2019/2020-as szezontól kezdve csatlakozik majd a Mercedes az elektromos sorozathoz, így egy évvel elodázva az opciójuk kihasználását, amire az FE vezetői is áldásukat adták. A Mercedes egyébként furcsa módon (a már előre bejelentett motorgyártók listája miatt) az ötödik évadban csak ügyfélcsapatként indulhatott volna, és az erőforrást egy másik alakulattól kellett volna beszereznie. Ezt a kompromisszumos helyzetet kerülték ki ezzel az egy év késlekedéssel, hiszen a hatodik idénytől már a Mercedes is teljes egészében gyári csapatként érkezhet.
A DTM-ben töltött éveink mindig is fontos fejezetnek fognak számítani a Mercedes motorsport-történetében” - kommentálta a bejelentést a Mercedes sportigazgatója, Toto Wolff. „Szeretném megköszönni minden csapattag fantasztikus munkáját, amelynek köszönhetően a Mercedes-Benz a jelenlétünk során a DTM legsikeresebb gyártója lehetett. Noha nehéz lesz számunkra a távozás, a mostani és a jövő évi szezonban még mindent megteszünk, hogy a lehető legtöbb DTM-címmel a zsebünkben búcsúzzunk. Ezzel tartozunk a rajongóknak és önmagunknak.”
A Mercedes 26 évet töltött el a DTM-ben, amely során 10 egyéni-, 13 csapat- és 6 gyártóbajnokságot nyertek pilótáik.
A Formula-E viszont napjaink leggyorsabban növekedő, a közúti autógyártás számára jelenleg leginkább releváns sorozataként hatalmas vonzerővel bír a pilóták, a szponzorok, de legfőképpen az elektromos technológiájukat fejlesztő autógyártók számára, ennek a kísértésnek pedig a Mercedes sem tudott ellenállni. 2019-ben a sorozatban már jelenlévő gyártók sorához csatlakoznak az FE-ben: a nagyvállalatok közül a Renault, az Audi, a BMW, a Jaguar, a DS/Citroen már most is érdekeltséggel, illetve saját csapattal rendelkezik az elektromos bajnokságban.
„Mint minden területen, úgy a motorsportban is szeretnénk mi jelenteni a mércét, miközben új, innovatív projekteket fedezünk fel. A Formula-1 és a Formula-E kombinációja pontosan ezt nyújtja számunkra” - mutatott rá Wolff. „Az elektromos hajtás térnyerése jelenleg is zajlik a közúti autógyártásban, a Formula-E pedig remek platform ahhoz, hogy ezt a technológiát új közönséghez juttassuk el. Örülök, hogy elcsúsztathattuk egy évvel az opciónk kihasználását. Ezáltal elegendő időnk lesz ahhoz, hogy teljes mértékben megértsük a bajnokságot, és a megfelelő módon készüljünk fel.”