DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Ricciardo Szingapúrban Hamilton és Vettel előtt? Igaz!

Ki gondolná, hogy a turbó-éra kezdete óta van olyan pálya, ahol nem a Mercedes, de még csak nem is Vettel a legdominánsabb? Pedig van, éppen Szingapúr az, Ricciardo itt mindenkinél jobb eddig.

Tegyük a szívünkre a kezünket, gondoltuk volna, hogy az elmúlt három Szingapúri Nagydíjat figyelembe véve a turbó-éra eddigi három futamán Daniel Ricciardo a legeredményesebb? Bármilyen hihetetlen, pedig így van, Lewis Hamilton és Sebastian Vettel is meglehetősen hullámzóan teljesít ezen a pályán, a legstabilabb az ötszörös futamgyőztes ausztrál volt.

Tekintsünk vissza a számokra! 2014-ben a Red Bull pilótájaként harmadik helyen végzett nagyjából 14 másodperccel a győztes Lewis Hamilton és akkori csapattársa, Sebastian Vettel mögött.

2015-ben Vettel ismét Ricciardo előtt végzett, de most a győzelemért harcoltak. Az addigra már a Ferrarihoz szerződő Vettel nyert, 1,4 másodperccel Ricciardo előtt, miközben Hamilton nem ért célba. 2016-ban is második lett az ausztrál, még szorosabb különbséggel. Nico Rosberg mögött végzett mindössze 0,4 másodperc lemaradással. Hamilton a harmadik pozícióban ért célba, Vettel pedig csak ötödik lett.

Nagyon fekszik a pálya a Red Bullnak, de egyszer a Ferrari mögött végzett Ricciardo


A pontokat összeadva Vettel ugyan kevéssel Ricciardo előtt, ám az utolsó évben a Red Bull pilótája több, mint 27 másodpercet vert a négyszeres világbajnokra a célvonalig, így a hátrányokat összeadogatva nem kérdés, hogy a legegyenletesebb teljesítményt az ausztrál hozta össze az elmúlt három évben.

Az elmúlt három évből két alkalommal is a verseny leggyorsabb köre szintén Ricciardo nevéhez fűződik. Pályafutása során eddig egyetlen pole pozíciót szerzett, 2016-ban, Monacóban, éppen itt az ideje a másodiknak, ráadásul ez egy olyan pálya, ahol a lóerő-hátránnyal küzdő Red Bull és maga Ricciardo is otthonosan mozog. Célba veheti pályafutása hatodik futamgyőzelmét is?

Nagyon „ellágyult” egyébként a Red Bull Szingapúrra, tíz szettet választottak az ultralágy keverékből, ugyanúgy, mint a Ferrari párosa. A Mercedes kilenc mellett döntött a leglágyabb abroncsokból.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: