Zak Brown, a McLaren csapatigazgatója nem kertelt, őszintén elmondta, hogy egyáltalán nem rázza meg őket pénzügyileg, ha szakítanak a Hondával és emiatt nem érkezik tovább a japán gyár támogatása. Hamarosan meghozza a végső döntést a jövő évi motorszállítóval kapcsolatban a wokingi csapat, de világos, hogy szabadulna a Hondától.
Hosszú távú megállapodást kötött egymással 2014 végén a McLaren és a Honda, de az eredmények egyáltalán nem akarnak jönni. Közel három szezon alatt egyetlen egy dobogós helyezés sem jött össze, sőt, a tavalyi átmeneti javulás után idén drasztikusan visszaesett a japán erőforrás teljesítménye és megbízhatósága is, a csapat a mezőny második felében kullog.
Ezen a héten szinte biztos, hogy megtörténik a bejelentés 2018-cal kapcsolatban, a jelek nagyon arra utalnak, hogy a McLaren összeáll a Renault-val, a Toro Rosso pedig Hondára vált, így nagyjából minden érdekelt fél elégedett lehet. A szintén problémákkal küzdő Renault-motor még mindig sokkal jobb alternatíva jelenleg a McLaren számára, mint a szenvedő Honda.
Köztudott, hogy a Honda nagymennyiségű pénzt is hoz a McLarenhez a motorjain kívül, ezért kérdéses volt, hogy a három éve főszponzor nélkül futó wokingi istálló pénzügyileg megszenvedi-e a szakítást. Zak Brown megnyugtatta a rajongókat. „Egyszerűen nem engedhetjük meg magunknak, hogy ne legyünk a dobogón. Nagy döntés küszöbén állunk, ami sok kis részből tevődik össze, többek között pénzügyi kérdések” – kezdte elemzését Brown.
„Szerencsére olyan részvényeseink vannak, akik a végsőkig kiállnak mellettünk, így a döntésünkben fontosabb lehet a sport és a versenyzés, mint a pénzügyek. Semmi sem fenyegeti financiális helyzetünket, nagyon stabil lábakon állunk, így bármilyen pénzügyi változást könnyedén kezelni tudunk” – tette hozzá az igazgató.
Szinte minden megszólalásával arra utal már Fernando Alonso és a McLaren istálló is, hogy egy hajszál választja el őket a McLaren-Renault és a Toro Rosso-Honda szerződéstől. A McLaren kasztnija idén nagyon jól sikerült, kérdés, hogy 2018-ban ez elég lesz ahhoz, hogy valóban visszatérjenek a Renault-motor segítségével a dobogóra?