DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Az Olasz Nagydíj győztesei és vesztesei

Ahogyan az lenni szokott, a monzai F1-es futam egyeseknek kedvezett, másoknak kevésbé - a világbajnoki címért harcolók a skála két oldalán állak, de mi a helyzet az új generációval és a rajtbüntetésekkel?

GYŐZTESEK

Mercedes

Még a brackley-i alakulatot is meglepte, hogy a Ferrari mennyire visszaesett Spához képest, de ez semmit sem von le a címvédő érdemeiből, amely idei legdominánsabb kettős győzelmét érte el a Királyi Vadasparkban. Lewis Hamilton 1,1 másodperces előnnyel hódította el a pole-t legközelebbi riválisához képest, a Mercedes pedig csak saját magát tudta volna legyőzni az 53 körös verseny során. A második helyezett Valtteri Bottas úgy vélekedett, korábban nem tapasztalt stabilitást sikerült elérniük a W08-assal - ennek ellenére nem bízzák el magukat Szingapúrra készülve.

Daniel Ricciardo

Az ausztrál a vizes pályán megszerzett harmadik rajthelye helyett csak a 16. pozícióból vághatott neki az Olasz Nagydíjnak, ahonnan lélegzetelállító manőverekkel egerészte fel magát a dobogósok mögé. Ricciardo tempója kulcsfontosságú volt a használt lágy abroncsokon, szuperlágyakon pedig begyújtotta a rakétákat - úgy előzte meg Kimi Raikkönent az egyes kanyarban, mintha különböző kategóriában autóznának.

Az új generáció

Lance Stroll és Esteban Ocon révén egy 18, valamint egy 20 éves pilóta indulhatott a második-harmadik helyről, de Stoffel Vandoorne is bejutott a Q3-ba - a 19 éves Max Verstappen eredeti, második helyet érő köréről nem is beszélve. A fiatalok elemében érezték magukat a vizes pályán, a Hamilton mögül startolók pedig a versenyből is kihozták a legtöbbet 6-7. helyüknek köszönhetően.

VESZTESEK

Ferrari

Sebastian Vettel a Belga Nagydíj után úgy fogalmazott, hogy mostantól egy pályától sem kell félniük, a sors azonban csattanós választ adott a hazai pályán autózó vörösöknek: az időmérő edzésen egyszerűen nem tudták felvenni a fonalat, a verseny pedig egyértelműen a kármentésről szólt. Vettel ugyan harmadik lett, de 36 másodperces lemaradásban Lewis Hamiltonhoz képest, Kimi Raikkönen pedig még tőlük is fényévekre volt lemaradva. Sergio Marchionne Ferrari-elnök kissé berágott a versenyt követően a csapat teljesítménye miatt - nem jöhet elég korán az elvben nekik kedvező Szingapúri Nagydíj.



McLaren

Az már a legkevésbé sem meglepő, hogy mindkét MCL32-esnek fel kellett adnia a versenyt, az viszont annál inkább, hogy az Olasz Nagydíj vízválasztónak bizonyulhatott a McLaren és a Honda jövője szempontjából. Monzában számtalan egyeztetés zajlott a felek, valamint a Renault, a Toro Rosso, a Red Bull és az F1 vezetése között, és állítólag a következő napokban el fog dőlni, hogyan, kivel, és milyen körülmények között fogják folytatni a wokingiak jövőre.

A büntetőrendszer

Az Olasz Nagydíj előtt nem kevesebb, mint kilenc pilóta hátrasorolása forgatta fel a rajtrácsot - köztük a második-harmadik helyre kvalifikáló Red Bull-párosával. Így eshetett meg, hogy olyan pilóta indult a kilencedik helyről, aki kiesett a Q1-ben, a 25-35 helyes büntetések egy húszfős mezőnyben pedig alapvetően összezavarják a nézőket. Ross Brawn szerint új megoldásra van szükség, a Force India szakemberei azonban úgy gondolják, hogy a jelenlegi rendszer teljesen rendben van.

Forrás: GPUpdate.net

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: