Nem véletlen tehát, hogy Fernando Alonso csütörtökön még arról beszélt, hogy nagyon csekély fejlesztéssel jött a Honda Belgiumba. Ennek az oka az, hogy a japánok nem tudták befejezni a negyedik specifikációjú motorjukat erre a hétvégére.
A spanyol autójába be sem került a japánok új motorja, így a wokingiak reménykedhetnek abban, hogy Alonso szerencsével beérhet a pontszerző helyek egyikére. A hazai közönség előtt versenyző Vandoorne megkapta az újított erőforrást, ezért viszont 35 hellyel hátrébb fogják sorolni a rajtrácson.
Yusuke Hasegawa hasonlóan érezheti magát, mint amikor Monacóban nem sikerült tartaniuk a terveiket az újabb változat bevetésénél: „Azt terveztük, hogy már itt bevezetjük a 4. specifikációjú motort, de ez nem sikerült, mert nem tudtuk tartani magunkat a menetrendünkhöz. Nagyjából a felénél vagyunk a dolognak, éppen ezért nevezhetjük 3.5-ösnek vagy 3.6-osnak a jelenlegi erőforrást.”
„Elég nehéz összehasonlítani az előző motort a jelenlegivel, mert ez most egy más típusú pálya. Az adatokból viszont azt látjuk, hogy javult a teljesítményünk” - folytatta a japánok főnöke, aki szerint nehéz megjósolni, mekkora lehet a különbség a régi és az új erőforrás között.
A kettős pontszerzés után nagy kő eshetett le Hasegawa szívéről, de nyilván nem ez lenne a mérce a japánoknak és a wokingiak, főleg ilyen képességű versenyzők mellett, mint például Alonso: „Nagyon elégedettek voltunk a magyarországi teljesítménnyel. Hatalmas megkönnyebbülést éreztünk a pontszerzéskor. Ennek ellenére a teljesítménnyel mégsem lehetünk elégedettek. Ez a minimum, amit el kellene érnünk. Továbbra is fejleszteni kell a motort, ha meg akarjuk győzni a McLarent.”